در حال بارگذاری ...
  • معاونان مسکن و ساختمان ادارات کل راه و شهرسازی پیشران و موتور پیشبرد توسعه مسکن

    معاونان مسکن و ساختمان در ادارات کل راه و شهرسازی و مدیران کل تلاش مضاعف کنند تا موتور واگذاری مسکن روشن بماند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت دوازدهم خواستار همکاری بیشتر استان‌ها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن شد و بر نقش روابط‌عمومی‌ها و تقویت بنیه آنها تاکید کرد .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همایش اقدام ملی مسکن که ۲۹ بهمن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد ضمن تشکر از زحمات تمامی دست‌اندرکاران ستادی و همچنین استانی به ویژه روابط‌عمومی‌ها ، گفت : روابط‌عمومی‌ها نقش بسیار مهمی در ارتباط بین مدیران ارشد و مدیران میانی با مردم در حل مشکلات شان را دارند که باید ضمن سپاسگزاری از تلاش این اقشار ، مدیران ارشد همکاری موثرتری را با این واحدها در استان‌ها و همچنین ستاد برقرار و در جهت رفع موانع کاری آنها اقدام کنند .

    عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه تقویت روابط عمومی‌ها از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است ، افزود : باید تدابیری اتخاذ شود تا امکانات لازم و در شان روابط‌عمومی‌ها در اختیار آنها گذاشته شود تا آنها بتوانند به نحو موثرتری به اطلاع رسانی مبادرت ورزند . از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و معاونان می‌خواهم تا با اهتمام بیشتری مسائل روابط‌عمومی‌ها را حل و فصل کنند و در جهت ارتقای شان روابط عمومی‌ها به عنوان سرمایه‌های انسانی که امیدبخش جامعه پرتنش امروز هستند ، گام بردارند تا آنها بتوانند نقش خود را بهتر و باانگیزه تر در امیدبخشی به جامعه ایفا کنند .

    اسلامی با اشاره به اینکه ارایه برخی از اختیارات همچون آمارگیری جزو وظایف روابط‌عمومی‌ها به شمار نمی‌روند ، بلکه تحلیل آمارها برعهده نهاد روابط عمومی است، تاکید کرد : مدیران کل وظایف ارایه آمار را برعهده دارند و تحلیل آن آمارها و اطلاع رسانی برعهده روابط عمومی هاست که امیدوارم مدیران کل راه و شهرسازی و سایر معاونت ها به این موارد توجه بیشتری نشان بدهند .

    تامین زمین طرح اقدام ملی با همکاری استان‌ها انجام شود

    وی همچنین خواستار تفکیک ملاقات‌های مردمی با واحد بررسی شکایات مردمی شد و از مدیران کل و سایر معاونت‌ها خواست تا ارتباط بیشتر و موثرتری را با مردم رو در رو برقرار کنند و در رفع مشکلات و مسائل مردم اهتمام داشته باشند .

    اسلامی همچنین خطاب به معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه وشهرسازی استان‌ها ، گفت : تمامی معاونان شهرسازی و معماری استان‌ها باید متعهد شوند تا سیاست‌های ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن را دقیقا اجرایی کنند . همچنین ، تدابیری در استان‌ها اتخاذ شود تا زمین طرح اقدام ملی با سهولت و روان سازی تامین شود .  

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : همکاران در استان‌ها اجازه ندهند زمین‌خواری اتفاق بیفتد و درعین حال تلاش کنند تا طرح اقدام ملی مسکن در زمانبندی به سرانجام برسد .

    شناسایی زمین‌های دولتی بلااستفاده در استان‌ها

    این مقام مسئول همچنین خطاب به معاونان مسکن و ساختمان ادارات کل راه و شهرسازی ، اعلام کرد : معاونان مسکن و ساختمان در ادارات کل راه و شهرسازی پیشران و موتور پیشبرد توسعه مسکن هستند . بنابراین باید بتوانند با رایزنی با سازندگان خوشنام شرایط را برای شروع ساخت و ساز و پایدارسازی جریان تولید مسکن هموار و فراهم کنند .

    اسلامی با تاکید بر اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید باید طرح اقدام ملی مسکن به اتمام برسد ، گفت : معاونان مسکن و ساختمان در ادارات کل راه و شهرسازی و مدیران کل تلاش مضاعف کنند تا موتور واگذاری مسکن روشن بماند .

    وی بر تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام در استان‌ها تاکید کرد و افزود : زمین‌های دولتی که در استان‌ها بلااستفاده مانده است باید به سرعت شناسایی شود و مطابق با قانون جزو اموال دولتی شده و برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تولید مسکن بار دیگر به جریان بیفتد .

    وزیر راه و شهرسازی همچنین خطاب به مسئولان شهرهای جدید شرکت کننده در همایش ، گفت : واحدهای باقیمانده مسکن مهر باید هرچه سریعتر به اتمام برسند و در اتمام این واحدها که بیشتر آنها در شهرهای جدید و به ویژه شهر جدید پردیس و پرند هستند باید شرکت عمران شهرهای جدید و استان ها همکاری موثرتری داشته باشند .

    استفاده از زمین‌های اوقافی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

    اسلامی همچنین در بخشی از سخنان خود تاکید کرد : با سازمان اوقاف تفاهم‌نامه‌هایی وجود دارد و زمین های اوقافی نیز می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن مورد استفاده قرار بگیرند و باید از این ظرفیت استفاده شود .

    وی همچنین بر شهرک سازی تاکید کرده و گفت : شهرک سازی برای مردم وضعیت شهری و زندگی مناسب تری ایجاد می کند . با شهرک سازی می توان معماری ایرانی - اسلامی را بار دیگر احیا کرد . پروژه تولید مسکن باید پرشتاب ، بادقت و باکیفیت انجام شود و طرح اقدام ملی مسکن باید به طرحی با اجرایی ماندگار تبدیل شود .

     

    مبع عکس : خبرگزاری فارس

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    نظرات کاربران