در حال بارگذاری ...
  • آغاز مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در اسفند ماه

    مرحله دوم طرح اقدام ملی در اسفندماه انجام می‌شود و هم اکنون پرونده‌های ۱۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط در حال تشکیل شده است . پس از انجام هماهنگی‌های لازم در این خصوص فراخوان داده می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : طبق برآورد معاونت مسکن ، امضا سه تفاهم‌نامه با نظام مهندسی ،‌ وزارت کشور و طرح تهاتر مصالح تا ۲۵ درصد بر قیمت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تاثیر می‌گذارد .

    محمد اسلامی در حاشیه همایش اقدام ملی مسکن در جمع خبرگاران اظهار داشت : بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز با نظام مهندسی منعقد‌ شد ، تعرفه برای دهک‌های اول تا سوم باید رایگان باشد و تعرفه‌های دیگر با توجه به شهر تعیین شود . نظام مهندسی باید بر نقشه ، معماری و سازه و تاسیسات نظام مهندسی‌ها مسئولانه نظارت کند .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : دومین اتفاق امروز ،‌ امضا تفاهم‌نامه با وزارت کشور بود تا بابت پروانه عوارضی اخذ نشود و برای سایر شهرها به طور متناسب تخفیف لحاظ شود که نیاز بود وزارت کشور و شهرداری‌ها به این مساله ورود کنند .

    اسلامی افزود : سومین تفاهم‌نامه‌ای که امروز مبادله شد ،‌ تهاتر مصالح بود بدین معنی که قابلیت خرید مصالح به صورت اعتباری از بازار فراهم شود . این وعده ما محقق و با امضای تفاهم‌نامه عملیاتی شده است . بنیاد مسکن در مناطقی که مردم به صورت گروهی اقدام به ساخت مسکن می‌کنند ، مصالح را از همین بازار تخصیص می‌دهد و برآورد معاونت مسکن این است که مجموعه این اقدامات هزینه ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ۲۵ درصد کاهش یابد .

    این عضو کابینه دولت با اشاره به تضامین انجام طرح اقدام ملی مسکن در موعد مقرر تصریح کرد : این طرح هم اکنون در حال اجراست . یک سال از وقت ما صرف طرح ریزی ، هماهنگی و آماده‌سازی شرایط شد. همچنین در همین مدت برای سهمیه تسهیلات بانک‌ها از بانک مرکزی مجوز دریافت شده و با شهرداری‌ها نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمد .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «سازمان ملی زمین و مسکن زمین‌ها را شناسایی کرده است» تصریح کرد : ما زمین‌ها را در برهوت انتخاب نکرده‌ایم ،‌ بلکه متناسب با تقاضا ، ثبت نام انجام شده است و زمین‌های مناسب داخل‌ شهرها را مشخص کرده‌ایم که مجموع این اقدامات بیانگر برخورداری طرح اقدام ملی از طرح و ایده است . امیدواریم طبق وعده داده شده طرح اقدام ملی ظرف دو سال انجام شود . مرحله دوم طرح اقدام ملی در اسفندماه انجام می‌شود و هم اکنون پرونده‌های ۱۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط در حال تشکیل شده است . پس از انجام هماهنگی‌های لازم در این خصوص فراخوان داده می شود .

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص زمان بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و اسکان گفت : این یکی از تعهدات ما بود . وعده ما برای رونمایی از این سامانه تا قبل از پایان سال با همکاری جوانان نخبه در قالب شرکت استارت‌آپ محقق شد و تاکنون تعدادی از دستگاه‌های دولتی اطلاعات خود را در این سامانه بارگزاری کرده اند . امیدواریم در روزهای آینده این سامانه به بهره‌برداری برسد و سازمان امور مالیاتی از آن بهره‌برداری کند .

    وی نکته حائز اهمیت در بهره‌برداری از این سامانه را حفظ سرمایه در گردش برای تولید مسکن عنوان کرد و گفت : این سامانه از تبدیل مسکن به ثروت و تله مالی برای منابع کشور جلوگیری می‌کند . هدف ما ایجاد تحرک در تولید مسکن است .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    نظرات کاربران