در حال بارگذاری ...
  • پذیرش ۲۱۵۵ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان قم

    ظرف یک سال گذشته ، با اتمام پروژه مسکن مهر و شروع طرح اقدام ملی ، موضوع مسکن جزو اولین موضوعاتی است که با آن برخورد داشته و در دستور کار قرار داده‌ایم . سهمیه استان قم در این طرح ، ۴۴۰۰ نفر بوده که تأمین زمین آن انجام‌ شده و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت : از تعداد ۴ هزار متقاضی ، ۲ هزار و ۱۵۵ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در شهر قم پذیرفته‌ شده‌اند .

    حسن صبوری با اشاره به گستره حوزه فعالیتی راه و شهرسازی اظهار داشت : تقریباً فعالیت‌های دو الی سه وزارت خانه در حوزه کاری ما بوده و در هر دوره‌ای به دلیل مقتضیات و شرایط ، یک حوزه برجسته و مورد توجه قرار می‌گیرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت : ظرف یک سال گذشته ، با اتمام پروژه مسکن مهر و شروع طرح اقدام ملی ، موضوع مسکن جزو اولین موضوعاتی است که با آن برخورد داشته و در دستور کار قرار داده‌ایم . سهمیه استان قم در این طرح ، ۴۴۰۰ نفر بوده که تأمین زمین آن انجام‌ شده و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است .

    صبوری ابراز کرد : در همان ساعات اولیه این سهمیه‌ها پر شد و نشان داد که اگر بیش از این هم سهمیه برای شهر و استان قم در نظر گرفته شود این کشش و تقاضا وجود دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به شناسایی و معرفی اراضی طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت : تقریباً دو تا از پروژه‌ها به مرحله اجرای فونداسیون رسیده و باید بعد از این ، عملیات اجرایی پروژه را پیگیری کنیم؛ و گزارش پیشرفت کار را ارائه دهیم .

    وی پیرامون نگرانی‌های ثبت‌نام کنندگان در این طرح اظهار داشت : مقرر شده است از اول اسفندماه به اعتراضات رسیدگی شود ، بر اساس اطلاع ‌رسانی‌های صورت گرفته در سامانه و دستورالعمل ابلاغی ، به مردم اعلام می‌کنیم که نگران نباشند . به دلیل انجام نشدن مرحله پالایش اطلاعات در داخل استان ، خیلی نمی‌توان وارد این بحث شد ، اطلاعات اولیه فرم «ج» از طریق اطلاعاتی که در سازمان ملی زمین و مسکن بوده گرفته‌شده و تعداد نفرات به استان ابلاغ ‌شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص چگونگی دریافت تسهیلات نیز گفت : از زمانی که عقد قرارداد و پیش‌نویس قرارداد تنظیم می‌شود پرداخت‌ها انجام و پرداخت تسهیلات قطعی می‌شود ، اما به دلیل قطعی و پالایش نهایی نشدن نفرات امکان گرفتن تسهیلات وجود ندارد . سازنده طرح اقدام ملی بنیاد مسکن بوده و از سه ماه قبل اقدامات اجرایی را آغاز و دو الی سه سایت نیز کار طراحی معماری آن را شروع کرده‌اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد : از مردم درخواست داریم که نگران نباشند ، زیرا ممکن است کسانی که در مرحله اول رد شده‌اند در مرحله بعد تأیید شوند .

    وی با بیان اینکه بر اساس تکالیف باید ۱۳ هزار مسکن در طرح جامع اقدام ملی برای همشهریان استان قم تأمین کنیم ، افزود : اگر طرح جامع مسکن به ‌روزرسانی شود ممکن است تعداد ۱۳ هزار مسکن عدد بیشتری باشد .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران