در حال بارگذاری ...
  • صنعتی‌سازی یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر در صنعت ساختمان

    هم‌اکنون ، دستورالعمل صنعتی‌سازی تدوین شده است و با توجه به نظراتی که برخی از کارشناسان در این خصوص داشته اند ، در حال اظهارنظر نهایی قرار دارد تا چارچوب‌های آن تعیین و اعلام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با اعلام این مطلب که دستورالعمل صنعتی‌سازی در مراحل نهایی تدوین قرار دارد ، تقارن تدوین صنعتی‌سازی را با اجرای طرح اقدام ملی مسکن موجب شکوفایی این صنعت در ساخت‌و‌ساز عنوان کرد و از احتمال ایجاد دفتر مستقل کنترل ساختمان در وزارت راه و شهرسازی خبر داد .

    محمود محمودزاده در خصوص برنامه‌های آن معاونت برای نظارت بر عملکرد نهادها و سازمان‌هایی که مسئولیت ساخت‌و‌سازهای بعد از مخاطرات طبیعی به ویژه سیل و زلزله را بر عهده دارند ، اعلام کرد : یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی و مشخصا معاونت مسکن و ساختمان موضوع کنترل ساختمان است . بدین معنا نظارت عالیه بر ساخت و سازهای قانونی وظیفه وزارت راه و شهرسازی است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : بخشی از نظارت توسط مهندسان ناظر که بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان وظیفه نظارت بر ساختمان را دارند انجام می‌شود و نظارت علایه به شکل رندوم ، توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود .

    محمودزاده با اشاره به اینکه نظارت رندوم و گزینشی ، مدت‌هاست در استان‌های مختلف انجام می‌شود ، اعلام کرد : اخیرا پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه در وزارتخانه بتوان دفتری تحت‌عنوان کنترل ساختمان ایجاد کرد تا بتوان نظارت را جامع تر انجام داد ، ارایه شده است که با موافقت ضمنی وزیر راه و شهرسازی نیز همراه بوده که هم اکنون بررسی این پیشنهاد در مراحل اداری قرار دارد تا بتوانند مجوز بگیرند و این دفتر احداث شود .

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین در خصوص صنعتی‌سازی و مجموعه اقداماتی که در این خصوص انجام شده است ، اعلام کرد : یکی از موضوعاتی که در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از دفاتر زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان در دست پیگیری است ، موضوع صنعتی‌سازی است . هم‌اکنون ، دستورالعمل صنعتی‌سازی تدوین شده است و با توجه به نظراتی که برخی از کارشناسان در این خصوص داشته اند ، در حال اظهارنظر نهایی قرار دارد تا چارچوب‌های آن تعیین و اعلام شود .

    شکوفایی صنعتی‌سازی با اجرای طرح اقدام ملی مسکن

    محمودزاده تصریح کرد : صنعتی‌سازی یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر در صنعت ساختمان است . با صنعتی‌سازی علاوه بر سرعت دادن به مدت ساخت و تعداد واحدهای احداثی ، کیفیت و کارآیی افزایش می‌یابد و موجب رشد اقتصادی خواهد شد . هم‌اکنون با توجه به طرح اقدام ملی مسکن این بستر برای شکوفایی صنعتی‌سازی فراهم است .

    وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه صنعت ساختمان که ماه گذشته در تهران برگزار شد با فعالان بخش خصوصی ، درباره صنعتی‌سازی و همکاری برای روند تولید مسکن به ویژه در طرح اقدام ملی رایزنی‌هایی انجام گرفته است که این مذاکرات ادامه دارد ، گفت : وزارت راه و شهرسازی از صنعتی‌سازی حمایت می‌کند و در نظر است تا با تدوین قوانین و مقررات به شکل ۱۰۰ درصدی به سمت صنعتی‌سازی گام برداریم .

    محمودزاده از ویژگی‌های صنعتی‌سازی را صرفه‌جویی در مصالح ، انرژی ، کاهش زمان ساخت و ساز و بهره‌وری بالا عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی راهی جز صنعتی سازی و مهندسی‌سازی در حوزه ساخت و ساز وجود ندارد .




    مطالب مرتبط

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    نظرات کاربران