در حال بارگذاری ...
  • اعطای ۲۴ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات مرتبط با بخش مسکن توسط بانک مسکن

    بانک مسکن در بازه زمانی ابتدای دی ماه ۹۷ تا پایان آذرماه ۹۸ تعداد ۱۶۰ هزار و ۱۰۸ فقره تسهیلات فروش اقساطی - خرید خانه به ارزش ریالی ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان ارائه کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بانک عامل بخش مسکن از پرداخت حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات بانکی به متقاضیان در بازه زمانی ابتدای دی ۹۷ تا انتهای آذر ۹۸ خبر داد .

    طی بازه زمانی ابتدای دی ماه ۹۷ تا پایان آذر ۹۸ مجموعاً معادل حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است .

    این تسهیلات عمدتاً در قالب ۶ ردیف تسهیلاتی به متقاضیان واجد شرایط اعطا شده است که از میان آنها ۵ ردیف مربوط به بخش مسکن اعم از بخش خرید و ساخت واحدهای مسکونی و همچنین تعمیر و تکمیل مسکن بوده است .

    جزئیات این گزارش نشان می‌دهد در بازه زمانی ابتدای دی ماه ۹۷ تا پایان آذرماه ۹۸ ، مجموعاً ۶۰۶ هزار و ۳۰۹ فقره تسهیلات اعم از تسهیلات خرید، ساخت و جعاله مسکن و … و همچنین انواع تسهیلات قرض الحسنه مانند تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و … به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است . آمارها نشان می‌دهد ارزش ریالی این تسهیلات رقمی معادل حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است .

    رقم دقیق کل تسهیلات اعطایی در این گزارش ۲۳ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان اعلام شده است .

    این تسهیلات در بخش‌هایی همچون مشارکت مدنی ساختمان ، جعاله تعمیر و تکمیل مسکن ، فروش اقساطی-خرید خانه ، فروش اقساطی - سهم الشرکه مسکن ، مرابحه بخش مسکن و انواع تسهیلات قرض الحسنه همچون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ، ودیعه و … پرداخت شده است .

    بر این اساس و در بازه زمانی اعلام شده مجموعاً ۷۰ هزار و ۳۲۹ فقره تسهیلات در بخش مشارکت مدنی ساختمان به ارزش ریالی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است. همچنین در همین بازه زمانی در بخش جعاله و تکمیل ساختمان نیز ۱۶ هزار و ۶۴۶ فقره تسهیلات به ارزش ۳ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان واجد شرایط تعلق گرفته است .

    بانک مسکن همچنین در بازه زمانی ابتدای دی ماه ۹۷ تا پایان آذرماه ۹۸ تعداد ۱۶۰ هزار و ۱۰۸ فقره تسهیلات فروش اقساطی - خرید خانه به ارزش ریالی ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان ارائه کرده است .

    از سوی دیگر تعداد تسهیلات پرداختی به حوزه فروش اقساطی - سهم الشرکه مسکن در این بازه زمانی معادل ۱۴۰ هزار و ۷۳۲ فقره با ارزش ریالی ۵ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان اعلام شده است .

    در حوزه مرابحه بخش مسکن نیز ۵۲۳۹ فقره تسهیلات با ارزش ریالی ۵ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است .

    تسهیلات اعطایی پرداخت شده به حوزه مسکن در این بازه زمانی مجموعاً ۵۴۲ هزار و ۸۶۸ فقره بوده است . ارزش ریالی کل این تسهیلات پرداخت شده به بخش مسکن در این مدت معادل حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده است .

    بانک مسکن همچنین در بازه زمانی اعلام شده یعنی ابتدای دی ماه ۹۷ تا پایان آذرماه سال جاری تعداد ۶۳ هزار و ۴۴۱ فقره انواع تسهیلات قرض الحسنه همچون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ، ودیعه و … به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است . حجم ریالی این تسهیلات نیز رقمی معادل هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان اعلام شده است .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران