در حال بارگذاری ...

اعلام وضعیت بازار مسکن شهر تهران از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه

تعداد مبایعات در بهمن امسال ۱۳ هزار و ۵۵۰ مبایعه‌نامه ، ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹ هزار و ۵۳۱ واحد ثبت شد ، ۴۲.۲ درصد و نسبت به دیماه امسال ۲۴.۷ درصد افزایش یافته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آمار منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن نشان می‌دهد که روند معاملات مسکن در شهر تهران در بهمن نسبت به ماه گذشته ۲۴.۷ درصد رشد داشته ، این در حالی است که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در بهمن ماه نسبت به دی و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳.۸ و ۴۳.۱ درصد افزایش یافته است .

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، وضعیت بازار مسکن شهر تهران را در ماه های فرودین تا بهمن ماه سالجاری اعلام کرد .

این گزارش حاکی است که در ۱۰ ماهه سالجاری (فروردین تا دی) ۷۴ هزار و ۶۵۹ مبایعه نامه به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷ هزار و ۳۶۳ مبایعه نامه بوده با کاهش ۳۶.۴ درصدی همراه شده است . همچنین ، متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در ۱۰ ماهه امسال ، ۱۳ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته که هر مترمربع واحد مسکونی ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله شده ، افزایش ۶۴.۲ درصدی داشته است .  

این گزارش می‌افزاید ، پروانه های ساختمانی صادره در ۱۰ ماهه سالجاری ۵۴ هزار و ۹۱۰ بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که معادل ۶۳ هزار و ۵۰۷ واحد بوده کاهش ۱۳.۵ درصدی یافته است . همچنین ، تعداد مبایعات در بهمن امسال ۱۳ هزار و ۵۵۰ مبایعه‌نامه ، ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹ هزار و ۵۳۱ واحد ثبت شد ، ۴۲.۲ درصد و نسبت به دیماه امسال ۲۴.۷ درصد افزایش یافته است .

بر اساس این گزارش ، در ماه‌های آذر و دی امسال تعداد مبایعات روند رو به رشدی را طی کرده است ، روندی که در فرودین تا آبان همواره با رشد منفی همراه بوده است .

در خصوص قیمت یک مترمربع واحد مسکونی نیز متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شده که این رقم در مقایسه با بهمن سال گذشته که بیش از ۱۰ میلیون تومان را ثبت کرده ، ۴۳.۱ درصد افزایش یافته است و نسبت به دی ماه امسال نیز افزایش ۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد . روند افزایش قیمت هر مترمربع در ماه‌های آذر تاکنون سرعت گرفته است .

مقایسه متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران در بهمن سالجاری حکایت از آن دارد که بیشترین قیمت ها مربوط به منطقه ۳ تهران با متوسط هر مترمربع ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ، منطقه یک با ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان و منطقه ۲ با ۲۱ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان بوده است . کمترین قیمت های خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران را نیز منطقه ۱۸ با ۶ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان ، منطقه ۲۰ با ۷ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان و منطقه ۱۷ با ۷ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان به خود اختصاص داده است . 

بیشترین خرید و فروش نیز همانند ماه های گذشته به منطقه ۵ شهرداری تهران با ۲ هزار و ۱۶۱ اختصاص یافته است. همچنین منطقه ۲ شهرداری تهران با یکهزار و ۱۸۸ و منطقه ۴ با یکهزار و ۱۴۵ بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند. کمترین میزان خرید و فروش نیز به ترتیب به مناطق ۱۹ با ۸۱، منطقه ۱۶ با ۱۷۱ و منطقه ۲۰ با ۱۸۶ مبایعه‌نامه اختصاص یافته است .




مطالب مرتبط

مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

|

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

|

با توجه به مصوبه شورای‌عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود .

|

نظرات کاربران