در حال بارگذاری ...
  • اجرای برنامه اقدام مشترک شرکت بازآفرینی شهری در خراسان شمالی با کمک دو ارگان

    شهر بجنورد با ۱۳۴ هکتار بافت فرسوده و ۵۶۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی ، دارای بیشترین میزان بافت فرسوده در استان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ، از تعریف ۱۰۰ میلیارد ریال طرح بازآفرینی در قالب برنامه اقدام مشترک با دستگاه‌های استان خراسان‌شمالی در محله "ناظرآباد" شهر بجنورد خبر داد .

    مجید روستا به تشریح جزییات سفر خود به استان خراسان شمالی پرداخت و گفت : در این سفر از محلات اسکان غیررسمی و پروژه‌های بازآفرینی که در قالب برنامه‌ اقدام مشترک با دستگاه‌های استان ، تعریف شده است ، بازدید به عمل آمد .

    او با اشاره به این‌که ، استان خراسان‌شمالی ۶۵۵ هکتار ، بافت فرسوده دارد ، افزود : شهر بجنورد با ۱۳۴ هکتار بافت فرسوده و ۵۶۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی ، دارای بیشترین میزان بافت فرسوده در استان است .

    عضو هیات‌‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ، محله‌های کشتارگاه ، ناظرآباد و صادقیه را از جمله محله‌های هدف استان خراسان‌شمالی خواند و افزود : مهم‌ترین مساله ما در محله ناظرآباد ، موضوعات زیست‌محیطی و آب‌های سطحی است که در این راستا با تعریف یک برنامه اقدام مشترک در استان ، شهرداری ، ساخت یک پارک و زمین و سالن ورزشی را متعهد شد و اقدامات خود را از ماه‌های گذشته در این خصوص ، شروع کرده است ؛ در این سفر از این پروژه بازدید کردیم و مقرر شد که شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در جهت رفع یکی از ضروری‌ترین مسائل و مشکلات محله، یعنی بهسازی و آسفالت شبکه‌های معابر ، اقدام کند ؛ همچنین مقرر شد ، شرکت آب و فاضلاب ، نسبت‌ به انجام تعهدات خود در خصوص لوله‌گذاری فاضلاب، اقدام کند و شهرداری نیز ، مسائل زیرسازی و جدول‌گذاری معابر و کوچه‌های محله ناظرآباد اقدام کند .

    عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ، با اشاره به این‌که ، محله ناظرآباد ، ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد ، عنوان کرد : بر اساس جمع‌بندی انجام‌شده ، سهم شرکت آب و فاضلاب استان از این برنامه ، در حدود چهار و سهم شهرداری نیز در حدود پنج میلیارد تومان می‌شود . همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در حدود یک تا ۱/۵ میلیاردتومان اعتبار ، برای آسفالت معابر محله ناظرآباد ، هزینه خواهد کرد .

    او در خصوص اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در "ساربان‌محله" نیز گفت : در این محله نیز پروژه‌ای به‌نام "ارمغان" در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در محدوده‌های بازآفرینی شهری ، تعریف شده است که بر اساس آن ۴۰۰ واحد مسکونی در این محله ، روی اراضی و املاک شرکت بازآفرینی شهری و با مشارکت بخش خصوصی ، ساخته خواهد شد . امروز از این اراضی و املاک ، بازدید و جلسه‌ای در خصوص اقدامات مجموعه دستگاه‌های استان ، برای تحقق این پروژه ، برگزار شد . از مجموع این تعهد ، ۲۳۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی است و ۱۷۰ واحد نیز به‌تازگی طراحی و اراضی مورد نیاز آن تامین شده است و فراخوان برای جلب سرمایه‌گذار پروژه به‌زودی ، اعلام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن ...

    |

    نظرات کاربران