در حال بارگذاری ...
  • فروش اقساطی بیش از ۲ میلیون واحد مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تا بهمن‌ماه امسال

    واحدهای تکمیل و به مرحله فروش اقساطی رسیده ، واحدهایی هستند که پروسه پرداخت تسهیلات به آنها تکمیل و تعیین‌تکلیف شده و برای مالکان آنها کارت قسط صادر شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن حجم واحدهای فروش اقساطی شده در طرح مسکن مهر طی یک‌سال گذشته و دلایل این میزان فعالیت تسهیلاتی بانک در این حوزه را تشریح کرد .

    حسین حیدری با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای طرح مسکن مهر به پایان رسیده است ، گفت : مطابق با روند پیشرفت طرح مسکن مهر ، پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای این طرح عملاً به اتمام رسیده و آنچه طی ماه‌های اخیر از طریق این بانک به مالکان واحدهای مسکن مهر پرداخت می شود مربوط به تسهیلات متمم است . از آنجا که رقم تسهیلات متمم پیش‌بینی شده برای واحدهای طرح مسکن مهر بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ، بنابراین اینطور به نظر می‌رسد که حجم تسهیلات پرداخت شده طی یک‌سال منتهی به ابتدای بهمن ماه امسال نسبت به دوره‌های مشابه کمتر است .

    وی به آمار واحدهای مسکن مهر تعیین تکلیف شده و به مرحله فروش اقساطی رسیده اشاره کرد و گفت : واحدهای تکمیل و به مرحله فروش اقساطی رسیده ، واحدهایی هستند که پروسه پرداخت تسهیلات به آنها تکمیل و تعیین‌تکلیف شده و برای مالکان آنها کارت قسط صادر شده است .

    همچنین آمارها نشان می‌دهد از ابتدای اجرای طرح تا ابتدای بهمن‌ماه امسال نیز از مجموع دو میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکن مهر ، تعداد دو میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۸ واحد مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی رسیده و در واقع کارت قسط برای آنها صادر شده است . به این ترتیب در فاصله یک‌سال منتهی به ابتدای بهمن ماه ، تعداد واحدهای مسکن مهر فروش اقساطی شده معادل ۶۱ هزار و ۷۴۸ واحد بوده است .

    حیدری در خصوص علت حجم پایین واحدهای فروش اقساطی شده طی یکسال منتهی به ابتدای بهمن‌ماه امسال را روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها عنوان کرد و گفت : این واحدها عمدتاً پروژه‌هایی هستند که از سوی پیمانکار به دلایل مختلف متوقف شده‌اند . این نوع از پروژه‌های طرح مسکن مهر اغلب کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک‌مسکن با بیان اینکه به دلیل تعیین‌تکلیف نشدن این پروژه‌ها، روند تکمیل پرداخت تسهیلات به آنها نیز متوقف شده است ، اظهار کرد : عمده این پروژه‌ها به دلایلی همچون معارض داشتن زمین ، اختلافات حقوقی نتوانستند همچون سایر واحدهای طرح مسکن مهر به مرحله پایانی نزدیک شوند و پیشرفت فیزیکی کمی را تجربه کرده‌اند .

    وی در پایان تأکید کرد : با در نظر گرفتن این دلایل مشخص می‌شود روند تسهیلات‌دهی بانک مسکن به پروژه‌های طرح مسکن مهر همچون گذشته پرسرعت در حال پیگیری است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد. بانک‌مسکن توانسته است طی سال‌های اجرایی شدن طرح مسکن مهر ، رقمی بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر پرداخت کند و از مجموع تسهیلات پرداخت شده ، تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود تسهیلاتی که به مرحله فروش اقساطی رسیده‌اند .




    مطالب مرتبط

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    نظرات کاربران