در حال بارگذاری ...
  • تدوین برنامه اجرایی سال ۹۹ ادارات کل راه و شهرسازی در حوزه زمین و مسکن

    واگذاری اراضی و مستحدثات پروژه‌ها در قالب طرح اقدام ملی ، واگذاری واحدها به افراد تحت پوشش بنیادها ، سازمان‌ها و تعیین تکلیف واحدها در قالب شیوه‌نامه ابلاغی نیز از موضوعاتی است که در راستای تعیین تکلیف پروژه های فاقد متقاضی مسکن مهر انجام داده ایم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست تدوین برنامه اجرایی سال ۹۹ ادارات کل راه و شهرسازی صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز به کار کرد .

    علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در افتتاحیه این مراسم با اشاره به اینکه همایش تدوین برنامه اجرایی از مهمترین رویدادهای سازمان ملی زمین و مسکن در طول سال است ، گفت : برنامه ریزی دقیق و همه‌جانبه برای هزینه‌ها و درآمدهای سازمان در هر سه حوزه فنی و مهندسی ، املاک و حقوقی و مدیریت منابع انسانی در سطح ستادی و استان‌ها می‌تواند به ما در تحقق اهدافمان در حل مشکلات مردم در حوزه زمین و مسکن کمک کند .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تامین ، اداره و بهره‌برداری از زمین با رویکرد توسعه متوازن و برقراری عدالت جغرافیایی و جلوگیری از خام‌فروشی زمین را مهمترین اولویت سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه ریزی برای سال آینده عنوان و اضافه کرد : کنترل نوسانات بازار و ارتقای شاخص‌های عدالت اجتماعی و بهبود نظام تامین مالی در بخش زمین و مسکن از دیگر اهدافی است که باید در تدوین برنامه اجرایی مدنظر کارشناسان و متخصصان امر قرار گیرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اتمام مساکن مهر باقیمانده ، تعیین تکلیف مساکن مهر فاقد متقاضی ، اجرای طرح اقدام ملی ، اخذ اسناد تک‌برگی قطعات اراضی سازمان ، پیگیری اخذ اسناد اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها ، پیگیری اتمام طرح بازشماری منابع، حراست از اراضی و ساماندهی و به‌روز رسانی بیش از پیش سامانه‌های تحت اقدام سازمان را از وظایفی دانست که در تدوین برنامه اجرایی باید به انجام و اتمام آنها توجه کرد .

    عبداله بهادری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ملی زمین و مسکن نیز با گزارشی از وضعیت درآمد و هزینه ادارات کل راه و شهرسازی استانها در سال ۹۸ و پیش‌بینی وضعیت درآمد سال ۹۹ ارائه کرد و گفت : اصفهان ، ایلام ، چهارمحال و بختیاری ، گلستان و تهران به ترتیب بهترین رتبه در تحقق برنامه اجرایی را در نه ماهه اول سال ۹۸ به دست آورده اند . امسال شاخص ارزیابی عملکرد استانها در دو سطح کمی و کیفی تعریف شده که وزن شاخص های کمی ۸۰ و وزن شاخص های کیفی ۲۰ درصد بوده است .

    مهدی ابراهیمی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن نیز در حاشیه این نشست اهتمام در ساماندهی بایگانی‌های ادارات کل راه و شهرسازی ، پاسخگویی به موقع به مکاتبات سازمان علی‌الخصوص موارد مربوط به بازرسی ، دیوان محاسبات و حسابرس ، ارائه مستمر گزارش اقدامات انجام‌شده توسط کارگروه تامین زمین جهت تامین منابع لازم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، پیگیری تعیین تکلیف قراردادهای مهلت سپری شده ، اخذ اسناد تک‌برگی قطعات اراضی سازمان با توجه به تکالیف قانونی و تحویل اراضی به یگان حفاظت از اراضی از طریق تبلت‌های حفاظتی را از مواردی عنوان کرد که در حوزه املاک و حقوقی در تدوین برنامه اجرایی سال ۹۹ مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

    همچنین محمدمهدی بلوردی معاون دفتر فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن نیز با اشاره به همیت سازمان در اتمام پروژه های باقیمانده مسکن مهر و تعیین تکلیف پروژه های فاقد متقاضی این طرح گفت : پیگیری افزایش تسهیلات بانکی متمم تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال، استفاده از منابع اعتباری بند ب تبصره ۸  قانون بودجه جهت کمک به آماده‌سازی، خدمات روبنایی و زیربنایی ، هماهنگی‌های لازم با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جهت تعیین تکلیف پروژه‌های تعاونی‌ساز،  هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اتمام پروژه‌ها در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت ،  مساعدت در قالب تنخواه جهت تسهیل در اتمام پروژه  و پیگیری قضایی پروژه‌های دارای پرونده حقوقی از مواردی است که برای اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان امسال مدنظر قرار داده ایم .

    وی افزود : واگذاری اراضی و مستحدثات پروژه‌ها در قالب طرح اقدام ملی ، واگذاری واحدها به افراد تحت پوشش بنیادها ، سازمان‌ها و تعیین تکلیف واحدها در قالب شیوه‌نامه ابلاغی نیز از موضوعاتی است که در راستای تعیین تکلیف پروژه های فاقد متقاضی مسکن مهر انجام داده ایم .

    در ابتدای این نشست نیز نفیسه قدسیان مدیرکل دفتر تجهیز منابع ، برنامه ریزی و بودجه سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه نشست تدوین برنامه اجرایی سال ۹۹ با توجه به ضرورت مسائل بهداشتی و ایمنی موجود به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شده است ، افزود : این نشست براساس زمانبندی تعیین شده ، از چهارم لغایت چهاردهم اسفندماه همزمان در چهار سالن در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار می گردد .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران