در حال بارگذاری ...
  • احداث ۴۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده قطور شهرستان خوی

    ارزیابی واحدها به اتمام رسیده و آواربرداری هم در حال انجام است ولی با توجه به مشکلات منطقه و تردد بیش از حد نیازمند مشارکت جدی خود مردم هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار آواربرداری به اتمام برسد و نسبت به تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب دیده اقدام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن از احداث چهار هزار و۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده قطور خوی خبر داد و گفت : بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ، چهار هزار واحد دامی ، ۴۷۵۰ واحد معیشتی ، ۱۳۸۰ واحد شهری و۴۷۵۰ واحد روستایی در منطقه زلزله زده دچار خسارت شده‌اند .

    محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین‌وضعیت مناطق زلزله‌زده با اشاره به آغاز مراحل آواربرداری افزود : به دنبال زمین‌لرزه با بزرگی ۵.۷ در تاریخ ۴ اسفندماه در منطقه قطور خوی و کوهسار سلماس ۵۶ روستا شامل ۴۶ روستای قطور و ۱۰ روستای سلماس دچار آسیب و حادثه شدند . در پی این زمین لرزه ، بنیاد مسکن آذربایجان غربی بلافاصله نسبت به اعزام نیروهای فنی و امکانات خودرویی خود به منطقه حادثه دیده اقدام کرد تا ضمن مشارکت در امر امدادرسانی ، نسبت به ارزیابی میدانی واحدهای خسارت دیده اقدام کند .

    بدلی عنوان‌کرد : با وجود صعب العبور بودن منطقه ، اکیپ‌های ارزیاب بنیاد مسکن شامل ۵۵ نفر ناظر فنی با سابقه و انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در نخستین ساعات پس از وقوع زمین‌لرزه در محل حاضر و فعالیت خود را آغاز کردند . حین انجام ارزیابی امدادرسانی بازدیدهای میدانی از روستاها متأسفانه دومین زمین لرزه در ساعت ۱۹:۳۰ همان روز با قدرت ۵.۹ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین اتفاق افتاد که خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشت ولی باعث ایجاد خسارت به ۶۱۳۰ واحد روستایی و شهری منطقه شد .

    بدلی ادامه داد : از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی مسکونی تعیین خسارت شدند و ۱۶۰۰ واحد تعمیری مسکونی شامل ۸۵۰ واحد شهری و ۷۵۰ واحد روستایی نیز در دستور کار قرار گرفت . ۸۰ واحد تجاری تخریب شده شامل ۳۰ واحد شهری و ۵۰ واحد روستایی و ۱۵۰ واحد تجاری هم در حد تعمیرات خسارت دیده‌اند . 

    وی با اشاره به اینکه کار آواربرداری با اهتمام اکیپ‌های فنی بنیاد و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی آغاز شده است گفت : کار آواربرداری از طریق بنیاد و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام و این مشارکت موجب تسهیل و تسریع در کار آواربرداری خواهد شد .

    بدلی با تاکید بر اینکه نیروها و امکانات بنیاد مسکن کماکان در منطقه مستقر بوده و تا پایان بازسازی در کنار هموطنان آسیب دیده خواهند ماند گفت : ارزیابی واحدها به اتمام رسیده و آواربرداری هم در حال انجام است ولی با توجه به مشکلات منطقه و تردد بیش از حد نیازمند مشارکت جدی خود مردم هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار آواربرداری به اتمام برسد و نسبت به تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب دیده اقدام شود .




    مطالب مرتبط

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

             

    |

    نظرات کاربران