در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های طرح اقدام ملی شهرهای جدید تا اردیبهشت‌ماه ۹۹

    بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی ، از مجموع ، هزار و ۲۵۰ متقاضی ، صلاحیت ۵۲۳ نفر تایید شده است که این تعداد ۴۱۸ درصد مجموع متقاضیان طرح اقدام ملی را در این شهر جدید در بر می‌گیرند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی بر آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید تا اردیبهشت‌ ماه ۹۹ تاکید کرد .

    جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید ، "امیرکبیر"، "سهند" و "صدرا" در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام در این طرح ، انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی ، روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه با حضورحبیب‌اله طاهرخانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد .

    طاهرخانی ، در بخشی از این جلسه ، بر انجام فراخوان پروژه‌ها ، تعیین قیمت‌ها ، اخذ پروانه و مجوزهای لازم و انتخاب پیمانکار ، همزمان با ساماندهی متقاضیان ثبت‌نام‌‌شده تاکید کرد و گفت : شرکت‌های عمران شهرهای جدید باید تا اردیبهشت‌ماه خود را آماده آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های اقدام ملی مسکن کنند .

    در ادامه این جلسه ، مدیران عامل شهرهای جدید امیرکبیر ، سهند و صدرا به ارائه گزارشی از مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن و اقدامات انجام‌شده پرداختند . بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی ، از مجموع ، هزار و ۲۵۰ متقاضی ، صلاحیت ۵۲۳ نفر تایید شده است که این تعداد ۴۱/۸ درصد مجموع متقاضیان طرح اقدام ملی را در این شهر جدید در بر می‌گیرند .

    همچنین در شهر جدید سهند در آذربایجان شرقی ، از میان ۶ هزار ثبت‌نام‌کننده ، صلاحیت سه هزار ۴۱۰ نفر تایید شده است . سهم متقاضیان تاییدصلاحیت‌شده در این شهر جدید ۵۶/۸ درصدی از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان این طرح است .

    در شهر جدید صدرا در استان فارس نیز در مجموع سه هزار و ۱۶۰ متقاضی از مجموع ۶ هزار ثبت‌نام‌کننده واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند که این تعداد برابر با ۵۲/۷ درصد مجموع متقاضیان می‌شوند.




    مطالب مرتبط

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ...

    |

    پس از پیگیری‌های مستمر در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر ، نهایتاً حکم به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و دولت ، دایر بر محکومیت آن شرکت به پرداخت بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال صادر و قطعی شد که اجرای آن در دست اقدام است .

    |

    عمدتا در شهرهای کوچک و روستاها به جز برخی از مناطق شمالی که محدودیت زمین دارند مشکل مسکن و تامین زمین وجود ندارد ، خوشبختانه استان مرکزی در گزارشی که ارائه داشتند اقدامات بسیار خوبی در راستای تولید مسکن انجام داده‌اند .

    |

    نظرات کاربران