در حال بارگذاری ...
  • رفع تعرض و تصرف از ۲۲۰۹ هکتار اراضی دولتی طی ۱۱ ماه سال جاری

    عملکرد ۱۱ ماهه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن حاکی از رفع تصرف و اجرای احکام قطعی ۶۵۵ مورد در ۷۷۵ هکتار اراضی دولتی و همچنین رفع فوری تعرض ۲۴۸۷ مورد در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۳۴ هکتار دارد که در مجموع ارزش رفع تصرف های قطعی و فوری ۴۰۱۱ میلیارد تومان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی بر حفاظت از اراضی ملی در تمامی ماه‌های سال به ویژه روزهای پایانی امسال و ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ تاکید کرد و از رفع تعرض و تصرف از ۲۲۰۹ هکتار اراضی دولتی در ۱۱ ماه نخست امسال به ارزش چهار هزار و ۱۱ میلیارد تومان خبر داد .

    علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص اقدامات آن سازمان برای حفاظت از اراضی ملی در اقصی نقاط کشور از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۶۵۶ ؛ سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و در بیان جزئیات این سامانه و ویژگی‌های آن اعلام کرد : سامانه ثبت گزارشات ، سامانه‌ای است که در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شده است و تمامی شهروندان در استان‌های خود می‌توانند موارد را به این سامانه اعلام کنند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی این سامانه تلفنی را راهکاری یکپارچه و موثر برای حفاظت از اراضی ملی در اقصی نقاط کشور برشمرد و یکی از ویژگی های اجرای این طرح را شناسایی متصرفان به اراضی ملی برشمرد . تاکنون ۱۷۵۱۲ متصرف به اراضی دولتی در کشور شناسایی شده‌اند .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اعلام کرد : عملکرد ۱۱ ماهه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن حاکی از رفع تصرف و اجرای احکام قطعی ۶۵۵ مورد در ۷۷۵ هکتار اراضی دولتی و همچنین رفع فوری تعرض ۲۴۸۷ مورد در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۳۴ هکتار دارد که در مجموع ارزش رفع تصرف های قطعی و فوری ۴۰۱۱ میلیارد تومان است .

    وی در پایان بر همکاری مردمی برای حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    نظرات کاربران