در حال بارگذاری ...
  • سامانه ۱۶۵۶ بازوی پرتوان دولت در مبارزه با زمین خواری

    یکی از موارد بسیار خوب این سامانه که می تواند خودش را در ایام نوروز به خوبی نشان دهد، این است که دیگر زمین خواران اجازه تعرض و تصرف را به اراضی ملی نخواهند داشت و دیگر نمی توانند به آن دست درازی کنند .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : با راه اندازی سامانه ۱۶۵۶ یک بازوی پرتوان مردمی را برای مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی دولتی خواهیم داشت .

    رضا نگهبان در خصوص راه اندازی سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت از اراضی با ابراز خشنودی از این اتفاق اظهار داشت : راه اندازی سامانه ۱۶۵۶ یک اتفاق بسیار خوب بود که می تواند بازوی پرتوان مردمی برای کمک به دولت در جلوگیری از هرگونه مورد زمین خواری باشد . اراضی ملی دولتی استان تهران سرمایه نسل های آینده این سرزمین هستند و باید به دقت حفاظت شوند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد : به این ترتیب همشهریان عزیزمان در صورت مواجهه با موارد مشکوک تعرض و تصرف می توانند با تماس با سامانه ۱۶۵۶ این موارد را گزارش داده و همیار اداره کل و دولت در مبارزه با زمین خواری باشند و به آن سرعت بدهند . یکی از موارد بسیار خوب این سامانه که می تواند خودش را در ایام نوروز به خوبی نشان دهد، این است که دیگر زمین خواران اجازه تعرض و تصرف را به اراضی ملی نخواهند داشت و دیگر نمی توانند به آن دست درازی کنند .  

    نگهبان از تجهیز یگان حفاظت از اراضی اداره کل به ۴۰ دستگاه تبلت و آموزش مجموعه نیروهای یگان حفاظت از اراضی و شیفت بندی ۲۴ ساعته زمان های حضور برای مراقبت و حفاظت خبر داد و تصریح کرد : این مسأله خط قرمز اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است و علاوه بر فرماندهان یگان ، رؤسای مناطق ۶ گانه ما نیز باید هوشیار و در آماده باش باشند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    نظرات کاربران