در حال بارگذاری ...

تامین تسهیلات ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری

شرکت بازآفرینی شهری ایران ، ضمن فراهم کردن بستر ارائه ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی به متقاضیان ، خود نیز تولید و ساخت ۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری را برعهده می‌گیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت و راهبری ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارامد شهری با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد .

مهدی عبوری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، روز سه‌شنبه ، بیستم اسفندماه در دومین نشست راهبری و مدیریت تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری(طرح اقدام ملی تولید مسکن) با قدردانی از تلاش‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع و دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌منظور آماده‌سازی و تجهیز سالن ستاد فرماندهی مدیریت و راهبری ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ، گفت : باید به این باور برسیم که می‌توانیم راهبری و مدیریت ساخت و تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکونی را در بافت‌های ناکارآمد شهری برعهده بگیریم تا بتوانیم در آینده نزدیک به موفقیت برسیم .

او با بیان این‌که از این میزان ، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات نوسازی به سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های فرسوده انجام می‌شود ، گفت : باید بستر و شرایط ارائه تسهیلات ساخت، صدور پروانه و هزینه‌های سازمان نظام مهندسی برای سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌‌های ناکارآمد شهری فراهم شود .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه این جلسه بر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی ، سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های ناکارآمد شهری تاکید و با بیان این‌که این امر باید به‌صورت جدی و مستمر پیگیری شود ، عنوان کرد : شرکت بازآفرینی شهری ایران ، ضمن فراهم کردن بستر ارائه ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی به متقاضیان ، خود نیز تولید و ساخت ۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری را برعهده می‌گیرد .

او با بیان این‌که شرکت بازآفرینی شهری ایران ، اراضی خود را در این رابطه به سازندگان و بخش خصوصی واگذار خواهد کرد ، گفت : ساخت بخش‌هایی که سرمایه‌گذار و بخش خصوصی به آن ورود نکنند ، به‌صورت امانی انجام می‌شود .

عبوری ، مجید روستا ، عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری را فرمانده راهبری و مدیریت تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ، معرفی کرد و گفت : تولید و مدیریت ساخت این تعداد واحد در بافت‌های ناکارآمد شهری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در حوزه اجرا ، دچار مشکل نشویم . 

او از تمام کارکنان شرکت بازآفرینی شهری خواست، در تولید واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد ، مجدانه ، کمک و همکاری کنند و گفت: بسته‌های حمایتی تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده باید کامل باشد و در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص واگذاری اراضی به سازندگان و بخش خصوصی در بافت‌های ناکارآمد شهری ، اظهار داشت : برای جلب سرمایه‌گذار ، رونق تولید مسکن و ایجاد اشتغال در راستای ساخت مسکن در حوزه بازآفرینی شهری ، باید تلاشی مضاعف انجام شود .

او با بیان این‌که تعدادی از بانوان شاغل در شرکت بازآفرینی شهری ایران ، به عنوان راهبر ، در این پروژه مشارکت دارند ، افزود : پروژه‌ها باید به‌صورت مستمر نظارت و پیگیری شوند و ضعف در این بخش‌ها، باعث سنواتی شدن پروژه‌ها می‌شود .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه با معرفی ، محسن عبادی ، به‌عنوان سرپرست جدید دفتر حقوقی و امور قراردادهای این شرکت، عنوان کرد : حوزه حقوقی و قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری ایران باید به روان‌سازی ، حمایت همه‌جانبه در تهیه و تدوین قراردادهای مشارکت به‌صورتی که قابلیت اجرا داشته باشد ، به اداره‌کل تجهیز منابع مالی ، فنی ، اقتصادی و املاک کمک کنند . از ۴۵ هزار واحد مسکونی که شرکت بازافرینی شهری ایران ، مکلف به راهبری و مدیریت تولید آن است ، تاکنون برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۵ هزار واحد انجام شده و تولید این میزان مسکن برنامه‌ریزی‌شده در بافت‌های ناکارآمد شهری ، نقطه قوت و امیدبخش است .

عبوری با اشاره به وظایف راهبران تیم عملیاتی ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ، اظهار داشت : مسئولیت پیگیری تهیه طرح ، تعریف کاربری اراضی ، نحوه واگذاری اراضی ، نحوه تعیین سرمایه‌گذار پروژه‌‌ها و ...بر عهده این راهبران خواهد بود . این افراد باید تمامی مشکلات و موانع پروژه‌ها را با همکاری دفترهای شرکت بازآفرینی شهری ایران در کوتاه‌ترین زمان حل کنند و به‌صورت روزانه از اقدامات انجام‌شده ، گزارش دهند .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به انتظار وزیر راه و شهرسازی ، مبنی بر افزایش رقم تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ، گفت : کارکنان شرکت ، به‌ویژه تیم عملیاتی راهبری و مدیریت ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن ، این امر را باید جدی گیرند و با اتکال به خداوند و همکاری با یکدیگر کارها را پیش ببرند .

در ادامه این نشست ، مجید روستا ، عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ، ضمن بررسی مصوبات جلسه گذشته به تشریح ساختار سازمانی این پروژه بزرگ در قالب چهار حوزه "اجرایی و عملیاتی"، "فنی و تخصصی"، "پشتیبانی" و "مهندسی سیستم و برنامه‌ریزی" پرداخت و گفت : حوزه اجرایی و عملیاتی شامل ، سطح‌بندی ۴۷ پروژه در قالب پروژه‌های در حال اجرا شامل دو پروژه در محله‌های منبع آب اهواز  و کرگانه خرم‌آباد ، ۱۷ پروژه در مرحله برگزاری فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار و دارای گزارش کارشناسی در ۹ استان ، هفت پروژه در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران و ۲۱ پروژه دیگر که در مراحل گوناگون قرار دارند ، است .

او همچنین ، حوزه فنی و تخصصی را مشتمل بر معماری و طراحی ساختار و چهارچوب بانک اطلاعاتی داده‌های تخصصی ، ورود داده‌ها و اطلاعات فنی و تخصصی و تدقیق اطلاعات فنی و تخصصی خواند و افزود : حوزه پشتیبانی ، مدیریت منابع انسانی پروژه ،تأمین منابع مالی متناسب برای فرایندهای پشتیبانی پروژه و پیگیری و بررسی موارد و موضوعات حقوقی و قراردادی مرتبط با پروژه را شامل می‌شود و حوزه مهندسی سیستم و برنامه‌ریزی نیز ، شامل ، طراحی و برنامه‌ریزی ساختار سازمانی پروژه و معماری و طراحی ساختار مدیریت یکپارچه کنترل پروژه در سطح شرکت است .

در ادامه این جلسه ، خالد صالحی ، مشاور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به تبیین بخش‌های مختلف سیستم مدیریت برنامه‌ریزی و کنترل پروژه ۱۴۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارامد شهری ایران برای حاضران پرداخت .




مطالب مرتبط

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

|

شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

نظرات کاربران