در حال بارگذاری ...
  • راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در استان قم

    افراد می‌توانند در هر ساعت شبانه‌روز در صورت مشاهده موارد دست‌درازی و تجاوز به زمین‌های دولتی و ملی با تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش خود را اعلام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در این استان خبر داد .

    حسن صبوری راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ را همیار خوب مردمی برای کمک به دولت در جلوگیری از هرگونه تعرض به اراضی دولتی و زمین‌خواری در سطح استان قم خواند و با ابراز خشنودی از راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت از اراضی ، گفت : اراضی ملی و دولتی استان قم سرمایه نسل‌های آینده این سرزمین هستند و باید به دقت حفاظت شوند و راه‌اندازی این سامانه می‌تواند در مبارزه با زمین‌خواری دقت ، سرعت و نظارت را افزایش دهد .

    او افزود : همشهریان درصورت مواجهه با موارد مشکوک تعرض و یا تصرف اراضی دولتی ، می‌توانند ضمن تماس با سامانه ۱۶۵۶ ، بدون نیاز به پیش شماره ، این موارد را از طریق تماس با سامانه گزارش داده و همیار این اداره‌کل و دولت در مبارزه با زمین‌خواری بوده و به آن سرعت دهند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این‌که گزارش‌دهی مردمی این سامانه ۲۴ ساعته خواهد بود ، عنوان کرد : بدین ترتیب ، افراد می‌توانند در هر ساعت شبانه‌روز در صورت مشاهده موارد دست‌درازی و تجاوز به زمین‌های دولتی و ملی با تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش خود را اعلام کنند .

    صبوری از تجهیز یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل به دستگاه تبلت و آموزش مجموعه نیروهای یگان حفاظت از اراضی و شیفت‌بندی ۲۴ ساعته زمان‌های حضور برای مراقبت و حفاظت خبر داد و تصریح کرد : این اداره‌کل با بهره‌گیری و استفاده از نیروهای انسانی هوشیار و آگاه، با ایمان و زبده ، هیچ‌گونه اغماضی در بحث زمین‌خواری برای افراد سودجو قائل نخواهد بود .

    او پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهم‌ترین وظیفه یگان حفاظت دانست و خاطر نشان کرد : امیدواریم با همکاری دو سویه مردم و یگان حفاظت ، بتوانیم دست زمین‌خواران  و سودجویان را از اراضی دولتی کوتاه کنیم . 

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این‌که یگان حفاظت از اراضی ملی استان قم در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۹ به‌صورت آماده‌باش کامل با راه‌اندازی واحدهای گشت محسوس و نامحسوس در خدمت هم‌استانی‌ها خواهد بود ، خاطرنشان کرد : متاسفانه در سال‌های گذشته در ایام تعطیلات به‌ویژه ایام نوروز ، زمین‌خواران و متجاوزان به اراضی ملی ، جسارت بیشتری پیدا می‌کردند که با حضور این یگان در مدت اخیر این مسئله کاهش محسوسی داشته است .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    نظرات کاربران