در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نشست های تخصصی با رویکرد جدید در حوزه بازآفرینی شهری ایران

    مقرر شده است روند برگزاری نشست‌های تخصصی با برنامه ای نظام‌مند و برآمده از کمیته پژو‌هش و آموزش شرکت ، حول محور‌های نوسازی مسکن در بافت های ناکارآمد شهری و اسکان مجدد در مناطق در معرض خطر تدقیق شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت باز آفرینی شهری ایران اظهار داشت : تداوم برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی در حوزه بازآفرینی شهری ایران با رویکرد‌ی نظام‌مند برای سال آینده در حال برنامه‌ریزی است .

    ماندانا ملک با اشاره به عملکرد دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران در بخش‌های نشست‌های تخصصی و برنامه‌های آموزشی ، گفت : تا کنون ۱۶۳ نشست تخصصی با موضوعاتی نظیر  " بازآفرینی شهری"، "بهسازی و نوسازی مسکن در ایران"، " تداوم حیات پس از زلزله" و "توانمند‌سازی سکونتگاه های غیررسمی" با حضور حد اکثری علاقمندان در محل شرکت برگزار شده است .

    مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت باز‌آفرینی شهری ایران با بیان اینکه توجــه دولــت تدبیر و امید در محلات هدف بازآفرینی شهری، ارتقــای کیفیــت زندگی شــهروندان در این مناطق است ، اظهار داشت : در راستای انجام بهتر سیاست‌ها ، برنامه‌ها و ارزیابی اقدامات بازآفرینی شهری نشست‌های تخصصی با حضور اساتید اهل فن و متخصصان صاحب نظر این حوزه با همت دفتر مطالعات کاربردی شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام می شود .

    وی در خصوص نشست‌های تخصصی سال آینده ، اظهار داشت : مقرر شده است روند برگزاری نشست‌های تخصصی با برنامه ای نظام‌مند و برآمده از کمیته پژو‌هش و آموزش شرکت ، حول محور‌های نوسازی مسکن در بافت های ناکارآمد شهری و اسکان مجدد در مناطق در معرض خطر تدقیق شود .

    ملک با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات بازآفرینی شهری ، گفت : دوره‌های آموزشی در راستای ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی ، ظرفیت‌‌سازی اجتماعی و نهادی با در نظر گرفتن استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کارشناسی و فنی در اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری و افزایش سطح دانش ذینفعان و ذی مدخلان شهری و همچنین گسترش ، ترویج و انتقال تجارب و ایجاد هم افزایی در سطح ملی ، استانی و ستادی از جمله اهداف مهم جهت برگزاری این دوره های آموزشی به شمار می‌آید.

    وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی می تواند برای رسیدن به یک زبان و فهم مشترک در حوزه بازآفرینی شهری مابین توسعه‌گران ، کنشگران ، ذینفعان ، مسئولان دولتی و شهرداری ها ، اعضای شورای شهر ، اعضای ستاد‌های بازآفرینی شهری استانی و شهرستانی کمک کند، اظهار داشت : موضوعاتی نظیر " نقش و جایگاه تاب آوری شهری در بازآفرینی شهری"، " روش های تامین منابع مالی در بافت‌های ناکارآمد شهری"، "ارتقاء کیفیت مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری"، "امنیت سکونت " پیشگیری از حاشیه نشینی " و "انتقال تجربیات بازآفرینی شهری " از مهم ترین عناوین دوره های آموزشی برنامه‌ریزی شده است .

    مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت باز آفرینی شهری ایران تصریح کرد : تاکنون با همکاری دانشکده فرهنگ ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، ادارت کل راه و شهر‌سازی استان ها ، دوره‌های آموزشی مختلفی تحت عنوان ظرفیت‌سازی و تامین مسکن در بافت‌های میانی و تاریخی ، ارتقاء تدریجی کیفیت مسکن در سکونتگاه های غیررسمی از جمله موضوعات دوره‌های آموزشی برگزار شده است .

     ملک در پایان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز‌های محلات هدف در راستای اشتغال‌زایی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس محورهایی از قبیل ، تربیت تسهیل‌گر در مناطق هدف بازآفرینی شهری، عاملیت صدور اسناد مالکیت، بوم‌گردی محلی، عوامل شناخت بازار اشتغال ، نوسازی شهری و مسکن و مشاغل حوزه بازآفرینی برگزار شده است ، اظهار داشت : در‌‌‌صدد هستیم در سال آینده دوره‌های بازآفرینی شهری مطابق با اهداف رویکرد‌های شرکت، ویژه شهرداری ها، اعضای شورای شهر ، مدیران اجرایی، اعضای ستادهای بازآفرینی شهری در استان ها و شهرستان ها و ....  برگزار کنیم .




    نظرات کاربران