در حال بارگذاری ...
  • مسکن مهر استان تهران به نقطه پایانی خود رسیده است

    قرار بود تا پایان سال گذشته ۶۱۲ واحد مسکن مهر با حضور مقام عالی وزارت به بهره برداری برسد که متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا این بهره برداری به سال جدید موکول شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : وظیفه ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بوده که با طی کردن فراز و نشیب های متعدد ، حالا به نقطه پایانی راه رسیده است .

    رضا نگهبان در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان در سال ۹۸ اظهار داشت : تاکنون ۹۶۲۹۷ واحد مسکن مهر در شهرهای استان تهران ساخته شده و تحویل متقاضیان شده است . از این میزان قریب به ۹۰ هزار دفترچه اقساط نیز برای متقاضیان توسط بانک های عامل تاکنون انجام شده است که تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر ۳۳۰۲ واحد است . قرار بود تا پایان سال گذشته ۶۱۲ واحد مسکن مهر با حضور مقام عالی وزارت به بهره برداری برسد که متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا این بهره برداری به سال جدید موکول شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد : در خصوص ۳۳۰۲ واحد مسکن مهر باقی مانده ذکر این نکته لازم است که از این تعداد ۱۴۶۲ واحد بدون متقاضی است و ۱۴۷۵ واحد نیز مرتبط با پروژه های خود مالک است . همچنین از این میزان واحد ذکر شده ۳۶۵ واحد مرتبط با شرکت های تعاونی است که مشکل حقوقی دارند .

    وی در پایان با اشاره به حل مشکل حقوقی توسط اداره کل تعاون برای ساکن شدن مردم در واحدهای مسکن مهر تأکید کرد و گفت : این مسئله به کرات در شورای مسکن مورد تأیید استاندار تهران نیز بوده است .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    نظرات کاربران