در حال بارگذاری ...

تشریح برنامه‌های معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در سال جهش تولید

تامین زمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن ، طبق تعهد وزارت راه و شهرسازی ، انجام شده است و امیدوار هستیم بعد از حل شدن مسائل بهداشتی ، شاهد سرعت‌گیری و جهش تولید در حوزه مسکن به شکل ویژه در سال ۹۹ باشیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان بخشی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی را در سال جهش تولید در حوزه مسکن اعلام کرد و از احتمال ایجاد تغییرات در حوزه سیاستگذاری تا اجرای مسکن در شرایط بحران کرونا خبر داد .

محمود محمودزاده بخشی از برنامه‌های آن معاونت را در سال جدید ، سال جهش تولید تشریح کرد . در راستای سیاست‌های تدوین شده وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن تمامی تلاش ما در سال گذشته آن بود تا تولید مسکن به شکل گسترده و پیوسته با اجرای طرح اقدام ملی مسکن به سرانجام برسد . در اجرای طرح اقدام ملی ، عرضه و تولید مسکن نهایت تلاش انجام شد تا نقش بخش خصوصی پررنگ شود ، سیاست حضور بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی با توجه به نامگذاری امسال پررنگ تر سال گذشته دنبال می شود .

او خاطرنشان کرد : در شیوه‌نامه طرح اقدام ملی بخش هایی پیش‌بینی و در بهمن ماه سال گذشته به استان‌ ها ابلاغ شد . محتوای ابلاغیه این بود که در تمامی استان های کشور چنانچه بخش خصوصی زمین در اختیار دارد یا ساختمان نیمه کاره دارد می‌تواند وارد طرح اقدام ملی مسکن شود . به واقع با این روش تلاش شده است تا در قالب طرح اقدام ملی و تولید مسکن ، هم منافع سازنده و سرمایه‌گذار و هم منافع مردم تامین شود . این موضوع در سال جهش تولید با شدت بیشتری دنبال می شود . 

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : بررسی کمبودهای ساخت و ساز در سال‌های گذشته نشان از دو نگرانی برای سازندگان داشت که شامل نگرانی از فروش محصول و همچنین گران تمام شدن ساخت واحد مسکونی بود که تلاش شد تا این دو نگرانی برای سازندگان برطرف شود .

وی ضمن تاکید بر اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ، مشارکت پایه اصلی ساخت و ساز است ، ادامه داد : در طرح اقدام ملی مسکن ، خریدار واحد مشخص است و خریدار ، به مرور بخشی از پول ساخت را همراه با تسهیلات مسکن در اختیار سازنده قرار می‌دهد که اینکار برای سازندگان ضریب اطمینان ایجاد کرده است . از سوی دیگر ، خریدار نیز مطمئن است که واحد مسکونی خود را در زمان اعلام شده و با کیفیتی که مدنظر است دریافت می‌کند .

معاون مسکن و ساختمان از دیگر موضوعات مورد پیگیری در سال جدید را صدور خدمات فنی - مهندسی برشمرد و گفت : تلاش فراوانی در حال انجام است تا بتوان بازارهایی غیر از داخل کشور ، برای بخش خصوصی آماده شود . با توجه به میزان نیروی کاری که در کشور وجود دارد ، بسترها فراهم است تا سرمایه‌گذارانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در کشورهای غیر از ایران هستند بتوانند در صورت تمایل اقدام کنند .

محمودزاده همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن یادآور شد : خوشبختانه ثبت نام های مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن در اسفندماه به اتمام رسید که میزان مشارکت مردم متقاضی مسکن در این طرح ، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است . تامین زمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن ، طبق تعهد وزارت راه و شهرسازی ، انجام شده است و امیدوار هستیم بعد از حل شدن مسائل بهداشتی ، شاهد سرعت‌گیری و جهش تولید در حوزه مسکن به شکل ویژه در سال ۹۹ باشیم .

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که با توجه به بروز بحران کرونا و ضرورت تغییر نگرش در سیاستگذاری تا اجرا ، برنامه‌های وزارتخانه در حوزه مسکن چه تغییرات احتمالی خواهد یافت ؟ ، گفت : طبیعی است با توجه به مشکلات ایجاد شده، ضرورت تغییر نگرش در حوزه مسکن برای اجرای طرح‌های این حوزه در حال برنامه ریزی است . اما در عین حال تلاش می‌شود تا طرح‌های در دست اقدام در حوزه مسکن با سرعت لازم و البته دقت و رعایت بهداشت ، در زمان خود به اتمام برسند . کمااینکه در مرحله دوم ثبت نام نیز تدابیری اندیشیده شد و ثبت نام اقدام ملی با دو روش سامانه اینترنتی tem.mrud.ir و سامانه پیامکی به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ انجام شد .

محمودزاده تصریح کرد : با توجه به محدودیت‌های موجود با بروز شیوع کرونا و فراگیری آن در سطح کشور و البته دنیا، در حال برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در این زمینه هستیم که به محض جمع بندی ، نتایج و شیوه اقدام ، اطلاع رسانی خواهد شد . امیدوار هستیم بتوانیم مانند سایر موضوعات در سطح کشور در موقع بحران، از این شرایط عبور کنیم و خدشه ای به جریان تولید وارد نشود .




مطالب مرتبط

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

|

نظرات کاربران