در حال بارگذاری ...

تدوین پروتکل انجام فعالیت های ساختمانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا طی روزهای آینده

تمامی فعالیت های ساختمانی تحت نظر ستاد ملی کرونا انجام می شود . بدین‌معنا چنانچه اعلام شود که عملیات ساختمانی ۱۰۰ درصد تعطیل شود ، اینکار انجام خواهد شد و چنانچه اعلام شود که با الزاماتی کار می تواند پیش برود با آن الزامات کار را پیش خواهیم برد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه ، در روزهای آینده پروتکل انجام فعالیت‌های ساختمانی ، توقف و یا محدود کردن انجام پروژه‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین و ابلاغ می‌شود ، گفت : اولویت ، سلامت کارکنان و کارگران ساختمانی تا عبور از بحران ، است .

محمود محمودزاده در خصوص احتمال تعویق و یا توقف عملیات ساختمانی ، با مصوبه دولت برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا حل بحران کرونا در کشور ، اعلام کرد : هر اقدامی در این خصوص ، بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه کرونا انجام می‌شود . طی روزهای آتی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد و در عین حال ما به عنوان راهبرد موازی برنامه‌های اصلاحی را برای این موضوع در دست پیگیری داریم .

محمودزاده اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ، بحران کرونا برطرف شود و بتوان در اولین فرصت با سرعت کارهای ساختمانی را به سرانجام رساند و عقب‌ماندگی‌های ایجاد شده را جبران کرد .

وی تصریح کرد : بحران کرونا بر سرعت عملیات ساختمانی تاثیر گذاشته و موجب کندی کار شده است اما از سوی دیگر سناریوهای مختلف برای تداوم کار به روشی بهداشتی در دست تدوین است تا بتوانیم ضمن صرفه‌جویی در زمان ، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم . در فعالیت‌های ساختمانی امکان تقدم و تاخر برخی از عملیات ساختمانی در پروژه‌های مختلف وجود دارد و به نظر می‌رسد ، می‌توان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کار را به پیش برد .

وی توضیح داد : بهترین راه این است که پروتکل مربوط به انجام فعالیت ساختمانی در ایام کرونا تدوین و اجرایی شود و ملاک عمل قرار بگیرد . در عین‌حال به نظر می‌رسد در هر پروژه ای باید بر اساس خود آن پروژه مسائل را بررسی و حل و فصل کرد . ممکن است در یک پروژه‌ای تیم‌های مختلف و در نوبت‌های مختلف کار کنند که با هم تلاقی نداشته باشند . به همین لحاظ هر کدام از پروژه ها برنامه مخصوص به خود را می‌طلبد .

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : تمامی فعالیت های ساختمانی تحت نظر ستاد ملی کرونا انجام می شود . بدین‌معنا چنانچه اعلام شود که عملیات ساختمانی ۱۰۰ درصد تعطیل شود ، اینکار انجام خواهد شد و چنانچه اعلام شود که با الزاماتی کار می تواند پیش برود با آن الزامات کار را پیش خواهیم برد . اولویت ، سلامت کارکنان و کارگران ساختمانی در پروژه‌های مختلف است . 




مطالب مرتبط

از تعداد ۳۰ هزار ۷۰۰ متقاضی ، ۱۰ هزار و ۲۰۰ قرارداد تسهیلات بانکی برای متقاضیان منعقد شده است .

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سهم استان اصفهان ، ساخت ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکونی است .

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

نظرات کاربران