در حال بارگذاری ...
  • آغاز فعالیت مجدد پروژه مصلی تهران با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام این مطلب که بیمارستان لنگرود برای بیماران کرونایی در حال تجهیز است ، از آغاز فعالیت مجدد پروژه مصلی تهران از دوم فروردین با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد .

    محمدجعفر علیزاده در خصوص تخصیص بیشتر بیمارستان‌های احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به بیماران کرونایی ، گفت : سازمان مجری تاکنون بیمارستان ٢٣٥ تختخوابى شفا در سقز کرمانشاه ، بیمارستان  ۲۳۲ تختخوابی تالش در استان گیلان ، بیمارستان ۲۳۷ تختی بروجن در چهارمحال و بختیاری و بیمارستان ۲۲۰ تختی بهشهر در استان مازندران را به بیماران کرونایی اختصاص داده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : بیمارستان ۱۴۳ تختخوابی لنگرود نیز از جمله بیمارستان‌هایی است که از سوی سازمان مجری احداث شده است و برای تجهیز بیماران کرونایی در حال تجهیز است تا در صورت نیاز به این دسته از بیماران ، اختصاص یابد .

    علیزاده همچنین در خصوص فعالیت پروژه مصلی که تکمیل آن از جمله وظایف سازمان مجری است ، یادآور شد : پروژه مصلی از دوم فروردین ۹۹ فعالیت مجدد خود را با تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش نیروها و تامین سلامت و ایمنی پرسنل آغاز کرد .

    به گفته وی ، پروژه مصلی هم‌اکنون تحت تدابیر و دستورالعمل‌های خاص ، فعال است و قطعا بعد از عبور از مرحله کرونا و تحت تصمیماتی که در سطح ملی ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ می‌شود ، فعالیت‌ها گسترش یافته و عقب‌ماندگی‌ها در این‌باره جبران خواهد شد . هم اکنون ساخت ایوان که یکی از قسمت های ویژه مصلی است کاملا فعال است . سایر قسمت ها از جمله رواق شرقی و رواق غربی و صحن نیز توسط بنیاد مستضفعان و شرکت ملی ساختمان در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران