در حال بارگذاری ...
  • اعلام آمادگی دو شرکت ایرانی برای مشارکت در پروژه مترو شهر جدید بهارستان

    مزیت مشارکت بخش خصوصی ، این است که بدون این‌که دولت بخواهد هزینه مستقیمی در پروژه داشته باشد ، باقی‌مانده عملیات توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و از محل درآمد حاصل از بهره‌برداری مترو ، هزینه‌های شریک و دولت باز خواهد گشت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از اعلام آمادگی دو شرکت ایرانی برای مشارکت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در پروژه متروی این شهر جدید خبر داد .

    محمدرضا احمدی با اشاره به این‌که پروژه متروی این شهر جدید ، بزرگترین پروژه عمرانی این شرکت و یکی از ۱۰ پروژه عمرانی مهم استان اصفهان است ، گفت : ما در سال ۹۸ در بخش عملیات اجرایی این خط مترو پیشرفت خیلی خوبی داشتیم و علی رغم رشد سه برابری قیمت مصالح و مواد مورد نیاز ، پروژه پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی داشت . پروژه متروی بهارستان در بخش زیرسازی از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است و در بخش روسازی نیز ۳۰ درصد پیشرفت دارد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان ، خرید ریل تولید داخل از شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای پروژه مترو این شهر جدید را از اتفاقات بسیار سال گذشته خواند و عنوان کرد : برای نخستین بار ریل S۴۹ در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان تولید شد و پس از یک بازه پنج ماهه و انجام تست‌های مختلف ، این ریل هم‌اکنون در کارگاه متروی بهارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

    او با اشاره به این‌که هنگام نصب ، ریل بر روی قطعه‌ای به‌ نام پابند قرار می‌گیرد ، بیان کرد : پیش از این ، پابند مورد نیاز از یک شرکت فرانسوی تامین می‌شد اما به تازگی شرکتی در اراک برای تولید این قطعه اعلام آمادگی کرد . در این خصوص رایزنی‌های مختلفی انجام شد و در نهایت پس از تایید کیفیت پابند ، شرکت فرانسوی ، لیسانس ساخت این قطعه را به شرکت کشورمان ارائه کرد . بنابراین ، بیشتر قطعات پابند مورد نیاز متروی بهارستان نیز از داخل کشور تامین می‌شود .

    احمدی در خصوص تامین منابع مالی این پروژه مهم گفت : سال گذشته مجوز انتشار اوراق صکوک برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل متروی بهارستان به ما داده شد . در خصوص تبصره ۱۹ بودجه سال ۹۸ نیز مجوز مشارکت گرفته‌ایم . فراخوان مشارکت اعلام شد و دو شرکت ایرانی برای مشارکت حدود هزار و ۱۰۰ میلیاردتومانی اعلام آمادگی کرده‌اند که جلسات آن به دلیل همه‌گیری کرونا از اسفند ۹۸ به پس از عید موکول شد و به زودی جلسات مورد نظر در این خصوص را با آن دو شرکت برگزار خواهیم کرد .

    او با بیان این‌که چشم‌انداز روشنی در پروژه متروی بهارستان می‌بینیم ، عنوان کرد : مزیت مشارکت بخش خصوصی ، این است که بدون این‌که دولت بخواهد هزینه مستقیمی در پروژه داشته باشد ، باقی‌مانده عملیات توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و از محل درآمد حاصل از بهره‌برداری مترو ، هزینه‌های شریک و دولت باز خواهد گشت .




    مطالب مرتبط

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت اعضای شورا با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ...

    |

    از ۱۹ هزار متقاضی که تأمین زمین برای آنها انجام شده‌ است ، عملیات اجرایی ۱۳ هزار واحد آغاز شده‌است و ساخت و ساز این واحدها در مشارکت با انبوه سازها در حال انجام است که در مراحل مختلف اجرا قرار دارند .

    |

    در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین بوده است ، البته تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی را تأمین زمین کردیم و ۱۴ هزار واحد کلید خورده و با پیشرفت خوبی در حال ساخت است .

    |

    بدون شک کشور برای آبادانی و پیشرفت به جمعیتی جوان و پویا نیاز دارد تا در زمینه اشتغال فعال باشد در غیر این صورت و حرکت هرم سنی به سمت پیری قطعا در آینده با بحرانی جدی روبه‌رو خواهیم شد .

    |

    نظرات کاربران