در حال بارگذاری ...

اصلاح آموزش‌های کارکنان و رتبه بندی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مهندسی

شیوه‌نامه ارجاع کار ، تلاش می‌کند تا گزینه‌های مختلف از جمله اینکه هر مهندس مجاز به ارایه چه تعداد کار همزمان است ، متراژ کار و اولویت بندی ارجاع کار را مدنظر قرار دهد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست دفتر توسعه مهندسی از تدوین شیوه نامه جدید ارجاع کار به نظارت خبر داد و گفت : آموزش‌های کارکنان و رتبه بندی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مهندسی ، اصلاح شده است .

حامد مانی‌‌فر بخشی از برنامه‌های وزارتخانه را در خصوص نظامات مهندسی ، تشریح کرد .

سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از موافقت ضمنی شیوه نامه ارجاع کار که در پایان سال ۹۸ نهایی شد ، خبر داد و گفت : شیوه نامه ارجاع کار در اسفندماه ۹۸ به وزیر راه و شهرسازی ارایه شد که چنانچه موردموافقت قرار بگیرد در سال جاری به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا استان‌ها بر اساس شیوه‌نامه جدید ارجاع کار ، نظارت بر ساخت و ساز را انجام دهند .

مانی‌فر با اشاره به اینکه پیشنهاد تغییرات در شیوه‌نامه ارجاع کار ، سال گذشته توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ارایه شد که این شیوه نامه به نظرخواهی عمومی گذاشته شد ، افزود : شیوه نامه جدید ارجاع کار مهندسی حاوی نظرات استان ها در این باره است و بر اساس جمع بندی نظرات وزارتخانه ، شورای مرکزی و استان ها ، تغییرات اعمال شده است .

وی در خصوص جزئیات تغییرات در شیوه‌نامه ارجاع کار مهندسی به مهندسان ، اعلام کرد : شیوه‌نامه ارجاع کار ، تلاش می‌کند تا گزینه‌های مختلف از جمله اینکه هر مهندس مجاز به ارایه چه تعداد کار همزمان است ، متراژ کار و اولویت بندی ارجاع کار را مدنظر قرار دهد .

مانی فر با تاکید بر اینکه کار مهندسی باید عادلانه بین مهندسان توزیع شود ، اعلام کرد : در ارتباط با شیوه نامه صلاحیت اشخاص حقوقی نیز بررسی هایی انجام شد . معتقدیم ، روشی که تا به امروز بوده روشی کامل نبوده ، اشکالاتی داشته و کار مشارکتی نبوده است . به همین دلیل نیز ، در طی این سال ها ، با اشخاص حقوقی واقعی سر و کار نداشتیم . هم اکنون ، اشکالات در خصوص شرکت های ارایه دهنده خدمات  مهندسی و اعضای آنها احصا شد و روی نحوه امتیاز دهی نیز ، کار شد . بدین معنا ، تغییراتی اعمال شده که بر اساس آن، نیروی انسانی و تجربه نیروی انسانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است .

مانی فر از اصلاح آموزش های کارکنان و ارایه دهندگان خدمات مهندسی خبر داد و گفت : تجربه اشخاص در ارتباط با موضوعات مهندسی و همچنین رتبه بندی شرکت ها ، اصلاح شده است .

وی اظهار امیدواری کرد تا طی ماه آینده ، شیوه نامه ارجاع کار به مهندسان ارائه دهنده خدمات مهندسی تصویب و به استان ها برای اجرا ، ابلاغ شود . 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

این سامانه جامع و یکپارچه و تحت وب است و سرورهای اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن نصب شده که تمامی استان‌ها نیز به آنها متصل می‌شوند .

|

ضمن آسیب شناسی برنامه های قبلی و بررسی نیازهای قطعی نیل به هدف، این وزارتخانه در تمامی مراحل تدوین لایحه در دولت و بررسی کارشناسی در مجلس و سپس مجمع تشخیص مصلحت نظام (با هماهنگی دولت) حضور بسیار فعال و پویایی داشت .

|

میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

|

نظرات کاربران