در حال بارگذاری ...

تشریح برنامه‌های معاونت مسکن و ساختمان برای سیاستگذاری در حوزه نظام مهندسی ساختمان

با افزایش اعتماد ، همراهی و کمک جامعه تخصصی و صنفی را جهت ارتقای مهندسی ساختمان شاهد خواهیم بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن در برنامه آن معاونت است ، گفت : سامانه‌هایی برای پایش نظام مهندسی ساختمان طراحی شده است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد .

محمود محمودزاده در خصوص برنامه‌های آن معاونت برای سیاستگذاری در حوزه نظام مهندسی ساختمان ، اعلام کرد : مهمترین اولویت وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی ، قانون‌مداری و شفافیت است . بدین منظور ، سامانه‌هایی طراحی شده که اواخر سال گذشته قابلیت ارایه و بهره‌برداری داشت که به دلیل شرایط ایجاد شده در خصوص ویروس کرونا ، بهره‌برداری از سامانه‌ها به تعویق افتاد .

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا در اولین فرصت پس از حل مشکلات پیش‌آمده در خصوص ویروس کرونا ، سامانه‌ها بهره‌برداری شوند و حداکثر شفافیت در حوزه نظام مهندسی ساختمان ، ایجاد شود .

محمودزاده استراتژی مهم وزارتخانه راه و شهرسازی را در حوزه نظام مهندسی ساختمان ، افزایش اعتماد بین مهندسان و جامعه تخصصی و حرفه‌ای عنوان کرد و توضیح داد : با افزایش اعتماد ، همراهی و کمک جامعه تخصصی و صنفی را جهت ارتقای مهندسی ساختمان شاهد خواهیم بود .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این پرسش که روند تغییر در قانون نظام مهندسی به کجا ختم شده است ؟ ، پاسخ داد : قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه‌های مربوطه‌اش نیازمند اصلاحاتی است . اینکار به شکل ویژه در معاونت مسکن و ساختمان انجام شده و در معاونت آماده است که بسیاری از آنها نیازمند رایزنی با مراجع تصمیم گیر از جمله مسکن و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است . بخش عمده کار و اصلاحات انجام شده ، امید است اصلاحات قانون و شیوه‌نامه‌های مربوط بتواند به بهبود خدمات مهندسی و ارتقای جایگاه حرفه ، کمک کند .

وی اصلاح قانون نظام مهندسی و تصویب آن را نیازمند همکاری و همفکری سایر مراجع ذیربط از جمله سازمان نظام مهندسی ، مجلس دانست و اظهار امیدواری کرد تا مجموعه کاملی از قانون نظام مهندسی ساختمان تصویب شود .

محمودزاده در عین حال خاطرنشان کرد : پیش نویس قانون حتما برای جمع نظرات عمومی به اطلاع عموم خواهد رسید و نظرات جامعه مهندسی در این خصوص اخذ خواهد شد . سعی بر این است که پیش نویس قانون نظام مهندسی ساختمان به نظرخواهی گذاشته شود و آن دسته از نظرات که قابلیت اعمال دارد ، اعمال شود .




مطالب مرتبط

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

|

نظرات کاربران