در حال بارگذاری ...
  • آغاز به‌کار مدیریت پروژه ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری

    تاکنون ۱۰ هزار و۹۶۱ متقاضی در ۳۱ استان توانسته‌‌‌اند تسهیلات خود را دریافت کنند ، که این رقم ، پیشرفت ۵۵ درصدی در برنامه را نشان می‌‌دهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ساختار مدیریت پروژه ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در محدوده ها و محلات هدف برنامه ملی بازآفرینی شهری در شرکت باز آفرینی شهری ایران راه اندازی شد .

    مجید روستا ، عضو هیات‌‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به نام‌‌گذاری سال ۱۳۹۹ به نام "جهش تولید " و ضرورت اجرایی‌شدن این شعار در حوزه ماموریت‌‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران ، گفت : خوشبختانه ساختار مدیریت پروژه ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکونی با دستور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران راه‌اندازی شده است .

    او افزود : در راستای عملیاتی‌کردن طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ، نوسازی و تولید ۱۴۵ هزار واحد مسکن به‌‌صورت ۱۰۰ هزار واحد خودمالک از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی(تبصره ۱۸ ) و ۴۵ هزار واحد بر روی اراضی شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار گرفته است .

    روستا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار و ۱۱۸ متقاضی جهت اخذ تسهیلات خود مالکی به بانک عامل (بانک مسکن) معرفی شده‌‌اند ، گفت : تاکنون ۱۰ هزار و۹۶۱ متقاضی در ۳۱ استان توانسته‌‌‌اند تسهیلات خود را دریافت کنند ، که این رقم ، پیشرفت ۵۵ درصدی در برنامه را نشان می‌‌دهد .

    او در تشریح جزییات برخی از این پروژه‌ها گفت : پروژه یک‌هزار و ۶۸۰ واحدی به‌منظور جابه‌جایی منازل مسکونی در معرض خطر در محله "منبع آب" شهر اهواز با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است ؛ همچنین پروژه ۸۷۰ واحدی محله "کرگانه" شهر خرم‌آباد با مشارکت بخش خصوصی در قالب سه فاز اجرایی تعریف شده که فاز اول این پروژه با ظرفیت ساخت ۴۲۶ واحد مسکونی در حال اجرا است .

    عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده و همراهی و تعامل کلیه دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه شهرداری‌ها و استفاده از ظرفیت توسعه‌‌گران ، سازندگان ، پیمانکاران و ... بتوانیم گام‌‌‌های موثری در جهت تحقق جهش تولید در حوزه مسکن و در محدوده‌ها و محله‌های هدف بازآفرینی شهری برداریم .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    نظرات کاربران