در حال بارگذاری ...

سهم ۱۴ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن در طرح اقدام ملی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل و رییس هیأت مدیره بانک مسکن از سهم ۱۴ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن در تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد .

ابوالقاسم رحیمی انارکی اعلام کرد : ۱۴۰ هزار واحد مسکونی از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن طی سال های ۹۸ و ۹۹ از سوی بانک مسکن تامین مالی خواهد شد که مبلغ کل آن حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود .

بر این اساس بانک مسکن سهمی حدود یک سومی در تأمین مالی و پرداخت تسهیلات به پروژه های مسکن سازی در سراسر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن خواهد داشت . هر چند در اجرای این طرح علاوه بر بانک مسکن بانک های دیگری نیز به عنوان عامل پرداخت تسهیلات ساخت و خرید واحدهای مذکور به سازنده ها و خریداران این واحدها معرفی خواهند شد .




مطالب مرتبط

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

|

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

|

نظرات کاربران