در حال بارگذاری ...

تشریح اقدامات بنیاد مسکن در بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده در سال ۹۸

عمده فعالیت بنیاد علاوه بر سیل ابتدای سال ۹۸ بدین نحو است که ۸۶ هزار واحد تعمیر و تحویل مردم شد . ۶۶ هزار واحد نیز احداثی است که ۶۵ هزار واحد احداثی به بانک معرفی و تمامی آنها عقد قرارداد شدند . در خصوص بازسازی ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی عملیات بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده آغاز می شود از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی بازسازی سیل ۹۸ خبر داد .

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تشریح اقدامات بنیاد مسکن در بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده پرداخت .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که سال ۹۸ سال پرمخاطره و پرحادثه ای بود ، گفت : در ابتدای سال ۹۸ سیل در ۲۲ استان رخ داد و خسارات فراوانی به بار آورد. همچنین وقوع زلزله های متعدد در استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، سیل دی ماه ۹۸ در سیستان و بلوچستان از جمله حوادث سال ۹۸ بود که با ارزیابی میزان خسارات بازسازی های حوادث نامبرده، آغاز شد.

تابش ادامه داد : در مجموع برای مخاطرات سال گذشته در مجموع ۹۷۰۰ میلیاردتومان که ۷ هزارمیلیاردتومان آن تسهیلات و ۲۷۰۰ میلیارد تومان آن بلاعوض بود ، تصویب شد و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت . اعتبار اختصاص یافته برای احداث و تعمیر ۱۹۰ هزار واحد آسیب دیده است که ۹۶ هزار واحد آن احداثی و ۹۴ هزار واحد آن تعمیری است . واحدهای آسیب دیده از سیل دیماه سیستان و بلوچستان و همچنین زلزله آذربایجان شرقی باید در مدت زمان یکساله به اتمام برسند .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد : عمده فعالیت بنیاد علاوه بر سیل ابتدای سال ۹۸ بدین نحو است که ۸۶ هزار واحد تعمیر و تحویل مردم شد . ۶۶ هزار واحد نیز احداثی است که ۶۵ هزار واحد احداثی به بانک معرفی و تمامی آنها عقد قرارداد شدند . در خصوص بازسازی ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است .

تابش خاطرنشان کرد : از نظر اعتباری برای سیل ابتدای سال ۹۸، در مجموع ۴۹۰۰ میلیاردتومان اعتبار تسهیلاتی بانکی در اختیار بنیاد قرار داده شد که تمامی آن نیز توسط بانک، ابلاغ شد. همچنین، ۴۷۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شد . مجموع پرداخت وام بلاعوض سیل سال ۹۸ ، ۴۷۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت شد و کار بی سابقه ای به شمار می رود .

وی پرداخت ۴۷۰۰ میلیارد تومان بلاعوض را نتیجه همت و تلاش دستگاه های اجرایی همچون استانداری ، وزارت کشور ، سازمان برنامه و بودجه ، سازمان امور اقتصاد و دارایی برشمرد . مرکز ثقل و فعالیت عمده در استان های لرستان ، گلستان و خوزستان بود که در این زمینه فعالیت های چشمگیری انجام شد .

وی پیشرفت فیزیکی واحدهای باقیمانده را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: بحران کرونا روند کار را با تاخیر همراه کرده است که امیدواریم کار به زودی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شود .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

|

با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

|

این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

|

نظرات کاربران