در حال بارگذاری ...
  • مقاوم‌سازی ۵۱ درصدی واحدهای مسکونی روستایی قزوین توسط بنیاد مسکن

    در سال ۹۷ تعداد ۷۸ طرح هادی و در سال گذشته ۱۰۳ طرح تهیه و بازنگری شده که برای آن ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین از مقاوم سازی ۵۱ درصدی واحدهای مسکونی روستایی در استان قزوین خبر داد .

    گونجی گفت : در استان قزوین بیش از ۹۴ هزار واحد روستایی وجود دارد که تاکنون ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده است . طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در استان آغاز شده و تاکنون ۲۸ هزار و ۱۲ واحد بهسازی شده که ۶۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در طول ۱۴ سال گذشته برای آن هزینه شده است . سهمیه مقاوم سازی و بهسازی مسکن در استان قزوین در سال گذشته نیز ۴ هزار واحد تعیین شده بود .

    وی یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن را اجرای طرح‌های هادی عنوان کرد و افزود : تاکنون یک هزار و ۳۶ طرح هادی روستایی در استان تهیه و بازنگری شده که ۶۶۹ طرح تهیه و ۳۶۷ طرح بازنگری شده است .

    گونجی اعتبار هزینه شده برای تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی را ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت : در سال ۹۷ تعداد ۷۸ طرح هادی و در سال گذشته ۱۰۳ طرح تهیه و بازنگری شده که برای آن ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است . طرح هادی در ۴۰۱ روستا اجرا شده و ۶۵ روستا در دست اجراست . تعیین ۱۴ روستای هدف گردشگری با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال هم از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن برای امسال است .

    مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهار داشت : تاکنون اسناد روستایی ۵۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در روستا‌ها و ۶ هزار و ۵۲۰ فقره برای واحد‌های مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده که جمعاً ۶۴ هزار و ۱۲۰ فقره سند صادر شده است .

    گونجی گفت : برای امسال هم پیش بینی شده است که سند یک هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی در استان صادر شود . با راه اندازی ۳۰ دفتر نظام روستایی با عضویت ۷۰ نفر و ۱۶۰ طراح و کارشناس ناظر روستایی کار نظارت بر امر ساخت و ساز مسکن روستایی انجام می شود .

    مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد : بیش از ۵۵ هزار فقره خدمات فنی و مهندسی در روستا‌های استان قزوین ارائه شده است . با واگذاری زمین روستایی با احتساب عملیات اجرایی و جابجایی در بازسازی‌های سنوات قبل ۶ هزار و ۳۶۱ زمین واگذار شده است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران