در حال بارگذاری ...

انجام تمهیدات لازم برای اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج

بر اساس برنامه ای که برای این طرح تهیه شده ، قرار است این مساحت ۳۲ هکتاری به هفت باغ شامل معماری ، باغ آیین ، باغ هنر ، باغ مجسمه ، باغ سینما ، باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی تبدیل شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به پروژه ۲۸ هکتاری انبار غله مشهور به پروژه هفت باغ به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج از اراده مدیران و انجام تمهیدات لازم برای اجرای آن خبر داد .

محمد صدیق ثابتی اظهار کرد : پروژه انبار غله در مساحتی حدود ۲۸ هکتار که با اراضی پیرامونی به ۳۲ هکتار خواهد رسید ، اجرا خواهد شد . اراضی و املاک واقع در محدوده ۲۸ هکتار که عمدتاٌ در اختیار دستگاه های دولتی بوده شامل کاربری هایی است که امکان جابه جایی آن ها به خارج از شهر و تبدیل باقی مانده آن ها به کاربری های فرهنگی ، تفریحی و فضای سبز وجود داردو این نگرش سبب ایجاد بزرگترین فضای تفریحی ، فرهنگی شهری شده و میتواند جبران کننده فقر شهری در حوزه کاربرهای عمومی باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی گفت : فاز یک مطالعاتی طرح به طور کامل به اتمام رسیده ، اکنون در حال تهیه طرح جامعی هستیم تا پس از آماده سازی در کمیسیون های مربوطه ارائه شده و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به اجرایی کردن این پروژه مهم اقدام شود .

ثابتی خاطرنشان کرد : بر اساس برنامه ای که برای این طرح تهیه شده ، قرار است این مساحت ۳۲ هکتاری به هفت باغ شامل معماری ، باغ آیین ، باغ هنر ، باغ مجسمه ، باغ سینما ، باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی تبدیل شود . پروژه انبار غله یا هفت باغ ، بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور است که همه دستگاه های اجرایی استان رادر یک برنامه جامع هماهنگ در برخواهد گرفت و به باز تولید فضای فرهنگی کشور کمک می کند .




مطالب مرتبط

شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

|

دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

|

شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

|

نظرات کاربران