در حال بارگذاری ...
  • بسیج همگانی جهت تسریع در اجرای طرح اقدام ملی استان آذربایجان غربی

    حضور انبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای و فعالان بخش خصوصی در اجرای این طرح با توجه به نامگذاری امسال ضروری بوده و در این راستا ظرفیت بخش خصوصی در امر تولید مسکن مورد توجه قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نخستین جلسه شورای مسکن استان آذربایجان غربی در سال ۹۹ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد .

    محسن حمزه‌لو در این جلسه با بیان این‌که اجرای طرح ملی مسکن برای تحقق جهش تولید در بخش مسکن و عرضه ٢١ هزار واحد مسکونی هدف‌گذاری شده است ، گفت : توزیع شهری برنامه این طرح بر اساس نتایج طرح جامع مسکن شامل احداث ۴ هزار و ٣٠٠ واحد در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری ، ١٢ هزار و ۵٠٠ واحد در شهرهای بالای ١٠٠ هزار نفر و ۴ چهار و ٢٠٠ واحد در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر جمعیت است .

    وی افزود : با توجه به این که بررسی شیوه‌های تأمین اراضی مناسب برای تولید ٢١ هزار واحد در قالب طرح ملی مسکن ، مهم‌ترین موضوع است ، انتظار می‌رود با مشارکت دستگاه‌های اجرایی روند خانه‌دار شدن بخش قابل توجهی از متقاضیان سرعت گیرد . حضور انبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای و فعالان بخش خصوصی در اجرای این طرح با توجه به نامگذاری امسال ضروری بوده و در این راستا ظرفیت بخش خصوصی در امر تولید مسکن مورد توجه قرار گرفته است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی ادامه داد : اراضی تخصیصی برای اجرای این طرح در شهرهای مختلف استان باتوجه به نیاز هر شهر و با لحاظ کیفیت اراضی انتخاب می‌شود . همچنین از تجربه‌ اجرای طرح‌های کلان تولید و عرضه مسکن به ویژه طرح مسکن مهر استفاده می‌شود تا زمینه گشایش اصلی‌ترین دغدغه زندگی یعنی بهره‌مندی از مسکن فراهم شود . در این طرح برنامه‌‌ریزی برای تأمین مسکن مناسب برای اقشار مختلف جامعه و تضمین کیفیت سکونت در واگذاری ها با نگاه ویژه دنبال می‌شود .

     




    مطالب مرتبط

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران