در حال بارگذاری ...

بررسی پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی برای اجاره‌بها

بر اساس بررسی‌هایی که به شکل آسیب‌شناسانه از اقدامات مسکن انجام شد ، در این پروژه تلاش شد تا نگرانی‌های بخش خصوصی در تولید مسکن که شامل نگرانی از نداشتن مشتری برای محصول و همچنین تامین منابع مالی و از سوی دیگر نگرانی متقاضیان مسکن در خرید و یا مشارکت در ساخت واحد مسکونی است ، برطرف شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه‌کاره با تکمیل به طرح اقدام ملی مسکن متصل می‌شوند از تهیه بسته تشویقی جهش تولید مسکن و ارایه آن به معاون اول رییس جمهور خبر داد .

محمود محمودزاده در حاشیه دیدار معاون اول رییس‌جمهور با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران ، اعلام کرد : در راستای شعار سال تحت‌عنوان جهش تولید ، بخش جدیدی به اقدام ملی اضافه شد که شامل استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است .

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت : بر اساس بررسی‌هایی که به شکل آسیب‌شناسانه از اقدامات مسکن انجام شد ، در این پروژه تلاش شد تا نگرانی‌های بخش خصوصی در تولید مسکن که شامل نگرانی از نداشتن مشتری برای محصول و همچنین تامین منابع مالی و از سوی دیگر نگرانی متقاضیان مسکن در خرید و یا مشارکت در ساخت واحد مسکونی است ، برطرف شود . در راهکار ارایه شده برای حل نگرانی دولت و مردم به این شیوه عمل می‌شود که دولت روابط بین دو بخش خصوصی که سازندگان و متقاضیان هستند را مدیریت کرده و نظارت می‌کند تا منافع هر دو گروه یعنی سازندگان و متقاضیان تامین بشود و به این ترتیب تولید مسکن در کشور رونق می گیرد .

محمودزاده تصریح کرد : در شرایط فعلی بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه کاره در سطح کشور داریم که در طرح جدید فراخوان داده‌ایم و کسانیکه به لحاظ نداشتن مشتری یا تامین منابع مالی و یا مسائل دیگری که وزارت راه وشهرسازی امکان حل کردن آن را داشته باشد مراجعه می کنند و این واحدها به طرح اقدام ملی مسکن متصل می‌شود . در این طرح با حمایت وزارت راه و شهرسازی ، امکان وارد کردن این واحدها به چرخه تولید مسکن و عرضه به بازار با تکمیل آنها، فراهم است .

وی همچنین از آماده کردن بسته تشویقی جهش تولید و ارایه آن به معاون اول رییس‌جمهور خبر داد و گفت : بسته تشویقی جهش تولید آماده شده و عنقریب به دولت ارایه می‌شود تا در خصوص آن تصمیم‌گیری شود . همچنین در جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رییس‌جمهوری ، بسته تشویقی جهش تولید مسکن تشریح شد و قرار است این بسته به معاون اول رییس‌جمهوری ارایه شود تا مواردی که نیاز به مصوبه هیات دولت و یا شورای‌عالی مسکن دارد ، هرچه سریعتر اخذ شود و بسته تشویقی امکان اجرایی شدن یابد .

محمودزاده در خصوص اجاره بها و برنامه دولت برای آن ، نیز اعلام کرد : ما پیشنهاد خود را برای افرادی که درگیر اجاره هستند دو هفته گذشته به ستاد ملی کرونا اعلام کردیم. جلسات متعددی برای آن برگزار شده است و از شقوق مختلفی این طرح در دست بررسی قرار گرفته است . امروز در این جلسه به لحاظ اهمیتی که دارد مورد تاکید قرار گرفت . امید است تا با پیگیری بیشتری که انجام می‌شود و با حمایت معاون اول رییس جمهور بتوانیم هرچه سریعتر نتیجه را اعلام کنیم تا هموطنان مستاجر در خرداد یا تابستان که موعد تحویل اجاره شان است خیال راحتی داشته باشند و بتوانند موضوع اجاره را دنبال کنند . 




مطالب مرتبط

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

|

نظرات کاربران