در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و تحویل ۱۱۴ هزار واحد مسکونی بازسازی‌شده از مخاطرات در سال ۹۸

    در سیل سیستان و بلوچستان حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی تخریب شدند که باید احداث شوند و ۸۰۰۰ واحد نیز آسیب دیدند و تعمیراتی شناسایی شدند . در این باره ، پرونده ها برای تمامی واحدها تشکیل و ستاد معین نیز تشکیل شده است و کارهای بازسازی در حال پیگیری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن درخواست تخصیص بودجه از سوی دولت برای تکمیل تمامی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای کوچک و روستاها از پرداخت ۹۷۰۰ میلیاردتومان وام و بلاعوض در سال گذشته به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله خبر داد .

    علیرضا تابش در نشست معاون اول رییس‌جمهور با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان ، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دولت ، معاون اول رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی ، بخشی از اقدامات آن بنیاد در بازسازی مناطق ناشی از مخاطرات را تشریح کرد و در عین حال به بیان درخواست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دولت پرداخت . بنیاد مسکن سال گذشته سال پرماجرا و پرکاری را پشت سر گذاشت . ابتدای سال ۹۸ با سیل در ۲۱ استان شروع شد و بسیاری تصور می‌کردند که این سیل همه‌چیز را در کشور به هم می‌ریزد ولی خوشبختانه با تدبیر دولت و مدیریتی که اعمال شد، مصوبات لازم گرفته و کارهای بازسازی با حمایت دولت و مشارکت مردم آغاز شد .

    تابش ضمن تاکید بر بسیج عمومی برای انجام بازسازی‌های در مناطق پرمخاطره ، اعلام کرد : در سیل ابتدای سال ۹۸، حدود ۸۶ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر و ۶۲ هزار واحد مسکونی نیازمند احداث شناخته شدند که کار تعمیرات و بازسازی واحدهای تخریب شده آغاز شد . تعمیرات واحدهای سیل‌زده به شکل ۱۰۰ درصدی انجام شده است و تعمیرات نیز که قرار بود تا پایان امسال به اتمام برسد ، متاسفانه با وقوع بحران کرونا ، اندکی به تاخیر افتاد . در حال حاضر واحدهای احداثی سیل زده ۷۵ درصد پیشرفت دارند که امید می رود تا پایان خردادماه امسال تمامی واحدهای سیل زده احداثی تکمیل و تحویل مردم سیل زده شود .

    تابش از تحویل ۴۶ هزار واحد احداثی به سیل‌زدگان استان‌های مختلف در سراسر کشور خبر داد .  

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از فعالیت پروژه‌های واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت : کار بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی، هم‌اکنون شروع شده و در تمامی استان‌های سیل‌زده از چند روز گذشته فعالیت ادامه دارد . پیش‌بینی می‌کنیم که حداکثر تا سه ماه آینده تمامی واحدهای سیل‌زده کارشان به اتمام برسد .

    تابش همچنین در خصوص زلزله بهمن ۹۸ آذربایجان شرقی و تخریب ۱۰۰ درصدی ۳۰۰۰ واحد و آسیب به ۱۵۰۰ واحد دیگر ، اعلام کرد : کار بازسازی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف یکسال بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده استان به اتمام برسد .

    وی زلزله مسجد سلیمان را از دیگر مخاطرات سال ۹۸ برشمرد و گفت : زلزله مسجدسلیمان سال گذشته به حدود ۱۵۰۰ واحد شهری و ۱۰۰ واحد روستایی آسیب زد که کار عملیاتی آنها شروع شده است . همچنین بنیاد مسکن در سال ۹۸ باقیمانده تکمیل واحدهای مسکونی زلزله کرمانشاه را نیز در دستور کار داست که ابتدای سال گذشته به وقوع پیوست و ظرف ۴ ماه تمامی واحدها توسط بنیاد مسکن بازسازی و تحویل زلزله‌زدگان کرمانشاه شد .

    تابش همچنین در خصوص آبگرفتگی و سیلاب آذرماه ۹۸ خوزستان نیز اعلام کرد : در سیلاب آذرماه ۹۸ ، ۷۰۰ واحد شهری و ۳۰۰ واحد روستایی آسیب دیدند که مصوبه بازسازی این واحدها نیز از هیات دولت اخذ شد و کار برای آن واحدها نیز از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان است .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیل سال گذشته سیستان و بلوچستان را از سیلاب های مهیب عنوان کرده و در خصوص اقدامات بنیاد در آن باره ، اعلام کرد : در سیل سیستان و بلوچستان حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی تخریب شدند که باید احداث شوند و ۸۰۰۰ واحد نیز آسیب دیدند و تعمیراتی شناسایی شدند . در این باره ، پرونده ها برای تمامی واحدها تشکیل و ستاد معین نیز تشکیل شده است و کارهای بازسازی در حال پیگیری است .

    تابش زلزله قطور آذربایجان‌غربی را در اواخر سال ۹۸ از دیگر مخاطرات برشمرد و افزود : در زلزله قطور ، ۴۵۰۰ واحد احداثی و ۱۵۰۰ واحد تعمیری شناخته شدند که مصوبه آن اخیرا اخذ شد و کارها برای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده آغاز می شود .

    تکمیل و بهره ‌برداری از ۱۱۴ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از مخاطرات

    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۹۷۰۰ میلیاردتومان وام و بلاعوض از سوی بنیاد مسکن به اسیب دیدگان از مخاطرات سیل و زلزله تخصیص یافت که در مجموع ۱۱۴ هزار واحد مسکونی نیز در سال گذشته تکمیل و تحویل واجدان شرایط شد .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص مسکن روستایی نیز توضیح داد : از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که سالانه جزو وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است ، سال گذشته ۸۴ هزار واحد تحویل شد و ۹۴ هزار واحد در دست احداث است . در مجموع برای بازسازی مسکن روستایی ۲۰ هزار میلیاردتومان وام و بلاعوض به مردم پرداخت شد .

    تابش با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی روستایی در مجموعه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد است از بازسازی حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد این تعداد توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت : باقیمانده کارهای در دست انجام و همچنین برنامه ریزی شده منوط به دریافت مصوبه هیات دولت است که همه اینها تهیه شده و امید است تا مصوبات با حمایت های بیشتر از سوی معاون اول و دولت تصویب شود و در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد .

    احداث ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی در سال گذشته

    وی ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه ، گفت : بنیاد در سال گذشته ۴۵ واحد مسکونی روستایی احداث کرد که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در ۹ استان بهره برداری شد . این واحدها با بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی احداث شدند . در احداث این واحدهای روستایی در مجموع ۱۶۰۰ میلیاردتومان وام و ۱۰۰۰ میلیاردتومان بلاعوض پرداخت شد . ۳۵ هزار واحد از ۴۵ هزار واحد روستایی در استان های سیستان و بلوچستان ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، کردستان ، کرمان ، کهگیلویه و بویراحمد، بوده است .

    وی توضیح داد : بقیه واحدهای روستایی در سال جاری باید تمام شود که امید است تا با تخصیص بودجه به اینکار، سرعت لازم به انجام پروژه ها داده شود .

    اتمام ۸۰۰۰ واحد مسکونی خانوارهای دومعلول

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص احداث مسکن برای خانوارهای دومعلول نیز اعلام کرد : تمامی خانوارهای دو معلول در روستاها شناسایی شده اند . بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک سازمان بهزیستی ، بنیاد مستضعفان کمیته ای تشکیل و صندوقی را دایر کرده است که با کمک نهادهای فوق سرمایه به این صندوق می آید و  بنیاد مسکن مجری آن است . تاکنون ۸۰۰۰ واحدمسکونی برای خانوارهای دومعلول به اتمام رسیده است .

     




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران