در حال بارگذاری ...

وجود ۶۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام مسکن مهر در کل کشور

کار ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مربوط به تعاونی‌های مسکن و واحدهایی که قرار است در قالب تفاهم‌نامه‌های سه جانبه ساخته شوند ، باقی مانده است ، البته این آمار بدون احتساب پروژه‌هایی است که دارای معارض هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر آماری در خصوص واحدهای ساخته شده و نیمه کاره مسکن مهر در کشور ارائه کرد و گفت : ۶۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام در کل کشور وجود دارد .

احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح ۳هزار و ۸۵۰ واحد مسکن مهر در شرکت عمران شهر جدید پرند که به شکل ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقامات استانی و کشوری برگزار شد ، به بیان آماری در خصوص مسکن مهر پرداخت و گفت : ساخت مسکن مهر از سال ۸۶ در کشور کلید خورد و ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت ، از این تعداد تا امروز کار ساخت  ۲ میلیون و ۳۵ هزار واحد به اتمام رسیده است . کار ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مربوط به تعاونی‌های مسکن و واحدهایی که قرار است در قالب تفاهم‌نامه‌های سه جانبه ساخته شوند ، باقی مانده است ، البته این آمار بدون احتساب پروژه‌هایی است که دارای معارض هستند .

وی افزود : ۶۰ هزار واحد باقی مانده عمدتا در مرحله نازک کاری قرار دارند و تلاش داریم تا در اسرع وقت آن ها را تحویل مردم بدهیم .

او با بیان این که در دوره وزارت مهندس اسلامی ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل صاحبانشان شد و اکنون ۱۲۵ هزار واحد نیز آماده تحویل است ، گفت : از این تعداد ۶۰ هزار واحد نیازمند چاه آب ، ۶۸ هزار واحد نیازمند برق و ۱۳۰ هزار واحد انشعاب گاز آن ها مشکل دارد که در صورت تکمیل این موارد واحدها به صاحبانشان تحویل داده می شود . در مجموع تعداد واحدهای تحویل شده و آماده تحویل ۳۲۰ هزار واحد از ۴۸۰ هزار واحدی است که باید در این دوره به اتمام برسد . همچنین ۱۰۵ هزار واحد هم دارای معارض است که تلاش داریم تا پایان شهریور بخش عمده ای از این واحدها را تحویل دهیم .

وی با اشاره به این که تا امروز ۵۱ هزار و ۹۰ میلیارد تومان از محل خط اعتباری توسط بانک مسکن به متقاضیان تسهیلات داده شده است ، تصریح کرد :  با در نظر گرفتن تسهیلاتی که سایر بانک ها ارایه کرده اند، در مجموع ۵۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته ایم .

مهرآبادی با بیان این که تا کنون یک میلیون و ۷۹۲ هزار واحد به شکل اقساطی به فروش رسیده است ، اظهار کرد : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا سقف فروش اقساطی را افزایش دهیم . هچنین علی رغم وجود مشکلات تا کنون ۲۷ هزار و ۲۲۵ مورد وصول اقساط داشته ایم .

وی با بیان این که بیشترین سهم مسکن مهر در استان تهران با ۳۳۵ هزار واحد مسکونی بوده است ، گفت : از این تعداد  کار ساخت ۳۰۱ هزار واحد به اتمام رسیده است و ۳۳ هزار واحد نیمه کاره است . بیشترین سهم واحدهای مسکونی در استان تهران نیز مربوط به شهر پرند با ۹۶ هزار واحد است که از این تعداد کار ساخت ۸۲ هزار واحد به اتمام رسیده و ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد نیمه تمام است که تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید .




مطالب مرتبط

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

|

این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

|

تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

|

نظرات کاربران