در حال بارگذاری ...

تشریح تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران به دلیل شیوع بحران کرونا

هم اکنون امکان دید و بازدید از واحدهای مسکونی فراهم نیست و در عین حال منابع درآمدی اکثریت مردم کاهش چشمگیری داشته است که این مساله به ویژه در کلانشهرها مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان از احتمال اجرایی و الزامی شدن تمدید ۶ ماه اجاره نامه مستاجران به دلیل بحران کرونا خبر داد و گفت : طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور به منظور سهیم‌کردن تمامی دست اندرکاران این صنعت ، مراحل نهایی خود را طی می‌کند .

محمود محمودزاده در خصوص تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران اعلام کرد : با توجه به بحران کرونا و شیوع این بیماری همه‌گیر و نگرانی مردم از نقل و انتقال به واحدهای جدید و همچنین مشکلاتی که در خصوص اجاره‌بها ایجاد شده است ، وزارت راه و شهرسازی مصوبه پیشنهادی را برای دولت به منظور تمدید خودکار ۶ ماهه اجاره‌نامه مستاجران ، ارایه کرده است .

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مستاجران در حال حاضر امکان جابه جایی ندارند ، افزود : هم اکنون امکان دید و بازدید از واحدهای مسکونی فراهم نیست و در عین حال منابع درآمدی اکثریت مردم کاهش چشمگیری داشته است که این مساله به ویژه در کلانشهرها مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است . به همین منظور این پیشنهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تصویب در دولت و الزام آور شدن آن در دست بررسی قرار گرفته است .

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقداماتی که در معاونت مسکن و ساختمان در دست پیگیری قرار دارد را طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان عنوان کرد و توضیح داد : طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور مراحل نهایی خود را طی می کند . در این طرح به این شیوه برنامه ریزی شده است تا تمامی بازیگران صنعت ساختمان از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی تا سایر بخش‌ها ، جایگاهشان در این صنعت مشخص شود .

محمودزاده اجرایی و عملیاتی شدن این قبیل از طرح‌ها ، را ارتقای وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت : با توجه به اقتصاد بعد از نفت و شرایطی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم و ضرورت این مهم ، به نظر می‌رسد که باید توجه ویژه‌تری نسبت به مسکن و سرمایه گذاری در این بخش و سهیم کردن افراد بیشتر در آن مدنظر قرار گیرد و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شده و اجرایی و عملیاتی شود .




مطالب مرتبط

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

|

نظرات کاربران