در حال بارگذاری ...

اعلام مصوبه نهایی شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص طرح جامع ناحیه قم

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری با ارسال نامه‌ای به استاندار قم ، مصوبه این شورا در خصوص "طرح جامع ناحیه قم" را اعلام کرد .

فرزانه صادق مالواجرد با ارسال نامه‌ای به بهرام سرمست ، استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم ، ملاحظات شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص "طرح جامع ناحیه قم" را اعلام کرد .

در این نامه آمده است :

پیرو نامه شماره ۳۰۰/ ۱۴۱۱۳۶مورخ ۱۵/۱۰/۹۷ موضوع اعلام مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون طرح جامع ناحیه قم به استحضار می رساند طرح یاد شده در کمیته فنی شماره پنج شورایعالی (کمیته طرح های فرادست) مورد بررسی مجدد قرار گرفته و کمیته فنی بدین شرح اتخاذ تصمیم نموده است :

۱- سازمان پدافند غیرعامل مدارک تکمیلی و نظر خود را ظرف مدت دو هفته به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، اعلام نماید تا در مدارک ابلاغی طرح لحاظ شود .

۲- مصادیق بندهای ۴ و ۱۰ صورتجلسه مورخ ۲۴/۵/۹۷ کمیته ۵، قبل از ابلاغ مدارک طرح توسط دبیرخانه شورای‌عالی مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت . همچنین لازم است عناوین پهنه‌ها در اسناد طرح ، مطابق با شرح خدمات قرارداد همسان شماره ۱۹ سازمان برنامه و بودجه اصلاح شود .

٣- وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، ظرف مدت یک ماه ، فهرست و موقعیت جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی با ارزش و آثار تاریخی موجود در طرح ناحیه به همراه حرایم آن‌ها ، همچنین مناطق نمونه گردشگری مصوب و روستاهای هدف گردشگری و کانون‌های صنایع دستی را با توجه به مقیاس طرح ناحیه و به همراه ضوابط و مقررات مربوط کتبأ به مشاور طرح و دبیرخانه شورای‌عالی اعلام نماید تا در اسناد طرح منعکس شود .

۴- در ارتباط با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ، پهنه سایر اراضی حفاظتی، حذف و راهنمای نقشه‌های پیشنهادی بر اساس شرح خدمات تیپ ۱۹ و بر اساس طبقه‌بندی سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت تمایز رنگ‌ها اصلاح شود .

۵- در بخش مطالعات حمل و نقل ، شبکه جابه‌جایی و ارتباطات ، پروژه‌های مصوب و در دست احداث و اولویت‌بندی اجرای پروژه‌های مصوب با هماهنگی معاونت حمل و نقل و مطابق با طرح جامع حمل و نقل در مطالعات و اسناد طرح لحاظ شود .

۶- در اسناد ابلاغی طرح ناحیه ، آخرین تقسیمات کشوری ملاک عمل خواهد بود .

۷- مکان‌یابی فرودگاه قم با توجه به مکاتبات و سوابق ارائه شده و توضیحات معاون محترم عمرانی استانداری قم مبنی بر ارائه مطالعات انجام شده در مورد فرودگاه قم ، عملکرد شهر قم به عنوان شهر زیارتی و مرکزیت آموزشی و پژوهشی و نیز اهمیت فزاینده آن به لحاظ جمعیتی و اقتصادی و نیز اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از مراجع ذی‌ربط ، مشروط بر اخذ و ارائه مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری در اسناد طرح منعکس خواهد شد .

۸- اماکن و اراضی نظامی پس از تأیید نماینده محترم وزارت دفاع در کمیته فنی در نقشه‌های پیشنهادی با کاربری نظامی تثبیت شود .

۹- وزارت نیرو موارد مورد نظر خود را به‌ همراه مدارک و اسناد لازم و ضوابط و مقررات مربوطه، ظرف مدت یک ماه کتبا به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام نماید تا با رعایت مقیاس طرح ناحیه، در مدارک ابلاغی طرح لحاظ شود .

۱۰- انجام مفاد سایر بندهای صورت‌جلسه مورخ ۲۴/۵/۹۷ کمیته فنی ۵ مورد تأیید است .

 بر اساس تصمیم جلسه مورخ ۲۶/۹/۹۷ شورای‌عالی، نظر کمیته فنی، به‌عنوان نظر نهایی شورای‌عالی قابل ابلاغ و ملاک عمل می‌باشد . مراتب در اجرای ماده ۴۲ آئین‌نامه نحوه بررسی طرح‌های توسعه و عمران ..." اعلام می‌شود . خواهشمند است دستور فرمایید به نحو شایسته به کلیه مراجع ذی‌ربط انعکاس یابد . همچنین اسناد و مدارک طرح حداکثر ظرف مدت ۲ ماه با رعایت اصلاحات زیر جهت ابلاغ به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال گردد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

|

بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

|

نظرات کاربران