در حال بارگذاری ...
  • رونق مسکن با ارائه تجهیزات و مصالح با کیفیت و ارزان به سازندگان

    تمرکز منابع بانک ها در حوزه تولید مسکن می تواند عرضه و تقاضا به عنوان یک پارامتر مهم در مدیریت بازار مسکن را مدیریت کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح اولویت‌های ایجاد تعادل عرضه و تقاضای مسکن گفت : جهش تولید باید در ابعاد مختلف از جمله حوزه ساخت و ساز مسکن مورد توجه قرار گیرد .

    احمد انارکی‌محمدی با اشاره به ضرورت توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور ، گفت : با توجه به جمعیت جوان کشور ، به طور طبیعی نیاز به مسکن به صورت روز افزون در حال افزایش است و نباید این مهم را فراموش کرد ، بر اساس آمارها سالانه کشور به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد که در شرایط کنونی تنها نیمی از آن سالانه تولید می شود .

    نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید ، گفت : توجه به تولید باید در ابعاد مختلف صورت گیرد و علاوه بر صنعت و کشاورزی ، بخش های دیگر از جمله حوزه ساخت و ساز مسکن نیز مورد توجه قرار گیرد .

    سهم ۳۰ درصدی ساخت و ساز در اقتصاد

    انارکی محمدی با بیان اینکه بازار ساخت و ساز مسکن سهم حدود ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور دارد ، افزود : در بخش مسکن نیز باید شرایط کشور را به نحوی آماده کرد که در سال ۹۹ با جهش تولید مسکن رو به رو شویم ، چرا که با انجام این مهم ، علاوه بر فعال کردن بخش‌های مختلف اقتصادی ، به لحاظ اجتماعی نیز نیازهای جامعه رفع خواهد شد .

    وی گفت : یکی از آثار مثبت توسعه ساخت و ساز مسکن، افزایش اشتغال زایی در کشور است که به طور طبیعی در بهبود شرایط اجتماعی و تسهیل ازدواج نقش موثری خواهد داشت . در این راستا باید مشکلات بخش های تولید مسکن از جمله روند تأمین مصالح ساختمانی رسیدگی شود تا تجهیزات و مصالح با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیارسازندگان قرار گیرد .

    جهش تولید در بخش مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم ، با انتقاد از عدم تناسب قیمت مسکن و اجاره بها با درآمد اکثر خانوارهای ایرانی ، افزود : این شرایط بیانگرضرورت جهش تولید در بخش مسکن است و در این راستا شبکه بانکی باید برای حمایت از بخش ساخت و ساز متمرکز شوند تا تولید در این بخش تقویت شود . تمرکز منابع بانک ها در حوزه تولید مسکن می تواند عرضه و تقاضا به عنوان یک پارامتر مهم در مدیریت بازار مسکن را مدیریت کند .




    نظرات کاربران