در حال بارگذاری ...
  • شتاب به نوسازی بافت‌های فرسوده با ساخت ۴۵ هزار واحد مسکونی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ، برنامه ساخت ۴۵ هزار واحد مسکونی را شتاب‌دهنده روند نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی دانست .

    محمد آئینی در دیدار با اعضای ستاد مدیریت پروژه ساخت ۱۴۵ ھزار واحد مسکونی این شرکت با قدردانی از تلاش‌های اعضای این ستاد به اھداف این ستاد اشاره و بر تاثیرگذاری ساخت ۴۵ هزار واحد مسکونی بر روند نوسازی بافت‌ھای ھدف اشاره کرد .

    آئینی افزود : با فعال شدن پروژه‌ھا برای ساخت ۱۴۵ ھزار واحد مسکونی که شامل تامین تسهیلات کم‌بهره برای ساخت ۱۰۰ ھزار واحد در بافت‌ھای ناکارآمد شھری و نیز ساخت ۴۵ ھزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران است می‌توان به تاثیرات اهرمی این اقدامات در شتاب‌بخشی به روند نوسازی بافت‌ھای فرسوده و ساماندھی حاشیه‌نشینی در وسعت بسیار گسترده امیدوار بود به نحوی که با تولید این واحدھای مسکونی در اراضی و املاک شرکت بازآفرینی شھری ایران ، چندین ھزار مسکن ناامن و کم‌دوام در بافت‌ھای ناکارآمد شھری ، نوسازی و مقاوم خواھند شد .

    عضو ھیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین از تعامل سازنده سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص تامین زمین برای برنامه ساخت ۴۵ ھزار واحد مسکونی در محدوده و اراضی ھدف بهسازی ، نوسازی و تولید مسکن قدردانی کرد .

    مجید روستا ، دیگر عضو ھیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری و فرمانده مدیریت پروژه ساخت ۱۴۵ ھزار واحد مسکونی نیز با قدردانی از اقدامات انجام‌شده بر پیگیری‌ھای لازم به‌منظور تامین زمین مورد نیاز ، توسط اعضای ستاد مدیریت پروژه ساخت ۱۴۵ ھزار واحد مسکونی تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    نظرات کاربران