در حال بارگذاری ...
  • لزوم همکاری شهروندان اصفهانی در تهیه برنامه جامع شهر اصفهان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از شهروندان اصفهانی دعوت کرد تا ضمن همکاری در تهیه برنامه جامع شهر اصفهان ، نظرات خود را با دبیرخانه این برنامه در میان بگذارند .

    فرزانه صادق مالواجرد با صدور پیامی از مردم اصفهان خواست در تهیه برنامه جامع شهر اصفهان با دبیرخانه این برنامه همکاری و نظراتشان را با اعضای دبیرخانه در میان بگذارند .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در بخشی از این پیام با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی طرح جامع برای شهرهای مختلف در سراسر کشور تهیه و ابلاغ شده ، آورده است : با تصمیم شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال گذشته از این پس، تهیه برنامه جامع برای شهرها با تغییر رویکردی بنیادین انجام می‌گیرد و در آن به مطالبات و مسئله‌های هر شهر پاسخ داده می‌شود .

    او شهر تاریخی اصفهان را اولین شهری خوانده که برنامه جامع مسئله‌محور برای آن تهیه خواهد شد و از مردم و شهروندان اصفهانی دعوت کرده است تا در تهیه این برنامه مسئله‌محور همکاری و مطالبات خود را به دبیرخانه تهیه برنامه جامع شهر اصفهان منعکس کند .




    مطالب مرتبط

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    در نگرش و روش نوین ، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها ، مشارکتی‌بودن فرایند تدوین برنامه است ، بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشارکت فعال در این زمینه ، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه اصفهان ایفا کنند .

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    نظرات کاربران