در حال بارگذاری ...
  • تصویب تعیین حریم گسل‌های شهر قزوین

    گسل شمال قزوین دقیقا همانند گسل شهر تهران متصل به شهر قزوین است و سمت و سوی توسعه شهر قزوین نیز به این سمت که بخش پرخطر شهر است ، می‌رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌علمی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، ضمن اعلام موافقت شورای فنی استان قزوین با تعیین حریم گسل‌های آن شهر ، گفت : چنانچه منابع مالی تامین شود تا پایان تابستان امسال لکه حریم گسل‌های شهر قزوین که نیاز مبرم این شهر است ، تهیه می‌شود .

    علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از تصویب تعیین حریم گسل‌های شهر قزوین در شورای فنی استان خبر داد و گفت : موضوع تعیین حریم گسل‌ها در قانون جدید مدیریت بحران در بند ض ماده ۱۴ حکم قانونی شده است . در همین خصوص و با توجه به تاکیدی که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای طراحی مجموعه‌های شهری ، ایمنی و ارتقای ایمنی شهری وجود دارد، موضوع حریم گسل‌ها به جد دنبال می‌شود که در مورد حریم گسل قزوین نیز این اتفاق مثبت رخ داد .

    عضو هیات‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه تعیین حریم گسل‌های شهر قزوین از حدود یک سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفت ، افزود : سه جلسه با کارگروه زلزله ، سازمان برنامه و بودجه استان و همچنین استانداری قزوین برگزار شد که خوشبختانه به دلیل اهمیت موضوع ، شورای فنی استان ، ضرروت انجام اینکار را مصوب کرد . چنانچه منابع مالی تامین شود تا پایان تابستان امسال لکه حریم گسل‌های شهر قزوین که نیاز مبرم این شهر است ، تهیه می‌شود .

     وی در بیان اهمیت تعیین و تهیه لکه گسل‌های شهر قزوین ، توضیح داد : گسل شمال قزوین دقیقا همانند گسل شهر تهران متصل به شهر قزوین است و سمت و سوی توسعه شهر قزوین نیز به این سمت که بخش پرخطر شهر است ، می‌رود .

    به گفته بیت‌اللهی ، اگر چه ساخت و ساز در در قزوین به مرحله حاد تبریز ، تهران و مشهد که احداث ساختمان‌های مهم و بلند عموما روی گسل‌ها فراوان رخ داده ، نیست . اما این خطر وجود دارد ظرف چند سال آتی که مناطق شمالی که مناطق گسل دار شهر هستند پوشیده از ساختمان های مهم و بلندمرتبه شود . چنانچه این اتفاق رخ دهد ، عملا انجام کار غیرممکن است .

    عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تاکید کرد : با توجه به آنکه قزوین جمعیت‌پذیری بالایی دارد و همچنین به دلیل نزدیکی نسبی به تهران ، انجام تعهدات از پیش‌اندیشیده شده و اقدامات پیشگیرانه کمک فراوانی می‌کند تا شهری ایمن برای سال‌های آتی در قزوین داشته باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

    |

    نظرات کاربران