در حال بارگذاری ...

بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در طرح اقدام ملی تولید مسکن استان تهران

بدون شک این اتفاق بدون همدلی ، حمایت ، هم افزایی و تعامل بخش دولتی و خصوصی محقق نخواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از صاحبان صنایع ، سازندگان ، پیمانکاران و تولیدکنندگان صنعتی ساختمان و فناوریهای نوین دعوت کرد تا به طرح اقدام ملی تولید مسکن بپیوندند .

خلیل محبت‌خواه با اشاره به ماده ۱۰ ذیل بند "د" از آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تحت عنوان "برنامه حمایت از تولید صنعتی مسکن و استفاده از فن آوری‌های نو در احداث و عرضه مسکن" اظهار داشت : با هدف تسریع در تولید، افزایش کیفیت ساخت و تنوع بخشی به روش‌های تولید و همچنین کاهش قیمت تمام شده در طرح اقدام ملی مسکن ، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قصد دارد تا نسبت به شناسایی و ارزیابی شرکت های واجد صلاحیت که دارای تجریبات خوبی در حوزه امکانات صنعتی سازی و فن آوری‌های نوین هستند دعوت به همکاری به عمل آورد .

وی با اشاره به اهمیت دستور مقام معظم رهبری در خصوص سال "جهش تولید "، گفت : بدون شک این اتفاق بدون همدلی ، حمایت ، هم افزایی و تعامل بخش دولتی و خصوصی محقق نخواهد شد . آگهی فراخوان عمومی این اطلاعیه به زودی منتشر می شود و امیدواریم ظرف دو هفته پس از انتشار آگهی ، شرکت‌های خصوصی ایرانی به ارائه گزارش از سوابق عملی و اجرایی خود و معرفی امکانات و روش‌های ساخت و مقایسه با روش‌های موجود کشور به لحاظ سرعت در ساخت، کیفیت ساخت ، قیمت تمام شده ، تنوع محصولات و تصویر اسناد حقوقی و مالی و نیروی انسانی در قالب فایل‌های الکترونیکی به آدرس nhap@inbr.ir اقدام کنند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت : برای افزایش اشتغال‌زایی به خصوص در دوران کرونا و پساکرونا ، صنعت ساختمان و صنایع وابسته به این صنعت می‌توانند با ظرفیت‌سازی در طرح اقدام ملی تولید مسکن فرصت‌های جدید و بدیع ایجاد کند .

وی در پایان گفت : شرکت‌ها از هم اکنون آماده باشند و به زودی مدارک لازم از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار با جزئیات کامل تر اطلاع رسانی خواهد شد . لازم به ذکر است در طرح مذکور علاوه بر دست‌اندرکاران تولید مسکن (انبوه سازان) ، تعاونی‌های مسکن و مالکان پروژه‌های در دست ساخت و نیمه تمام نیز به مشارکت در طرح اقدام ملی استان تهران دعوت شده‌اند .




مطالب مرتبط

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

|

کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

|

ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

|

۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

|

نظرات کاربران