در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان از ۱۵ اردیبهشت ماه

    تمامی فرهنگیانی که متقاضی دریافت مسکن ملی بودند ، پالایش و افراد واجد شرایط ، مشخص شده‌اند و بر اساس ظرفیتی که هر کدام از استان‌ها دارند امکان واگذاری اراضی به طرح اقدام ملی در دست بررسی قرار دارد . در برخی از استان‌ها ، بررسی‌ها انجام و اراضی موردنیاز تخصیص یافته است و روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹ قرار است تا این مراسم به شکل ویدئو کنفرانس کلنگ‌زنی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ، موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت : نتایج پالایش متقاضیان اینترنتی مرحله دوم اقدام ملی مسکن پایان اردیبهشت ، اعلام می‌شود .

    محمود محمودزاده از آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ، موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت : پیرو تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان ، عملیات اجرایی بخشی از واحدهای مسکونی فرهنگیان ، دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ، آغاز می‌شود .

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : تمامی فرهنگیانی که متقاضی دریافت مسکن ملی بودند ، پالایش و افراد واجد شرایط ، مشخص شده‌اند و بر اساس ظرفیتی که هر کدام از استان‌ها دارند امکان واگذاری اراضی به طرح اقدام ملی در دست بررسی قرار دارد . در برخی از استان‌ها ، بررسی‌ها انجام و اراضی موردنیاز تخصیص یافته است و روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹ قرار است تا این مراسم به شکل ویدئو کنفرانس کلنگ‌زنی شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازار اجاره بها، اعلام کرد : در این باره پیشنهادی را به ستاد ملی کرونا ارائه کردیم و آنچه که این ستاد تصویب کند ، ملاک عمل است . زیرا در این خصوص ، دستگاه‌های مختلف اظهارنظر می‌کنند .

    محمودزاده در خصوص آخرین وضعیت احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های ۴ تا ۷ درآمدی و پیش‌بینی زمان افتتاح بخشی از آن‌ها ، اعلام کرد : در این‌باره دو مرحله ثبت‌نام انجام و پالایش‌های مرحله اول که بررسی و استعلام از سه سامانه بود انجام شد و برای پالایش چهارم که شرط سکونت بود ، متقاضیان به استان‌های محل سکونت معرفی شدند . بخشی از این تعداد که حدود ۵۰ هزار نفر بودند قبل از بحران کرونا، پرونده‌هایشان در استان‌ها تشکیل و جمع بندی های این تعداد، انجام شد .

    وی افزود : به لحاظ محدودیتی که بحران کرونا پیش آورد باید تاریخی مشخص شود تا دیگر متقاضیان واجد شرایط بتوانند تشکیل پرونده دهند و چنانچه همه موارد برای آنها کامل باشد به بانک مراجعه کنند . همچنین افرادی که اعتراض داشتند که بیشتر آنها مربوط به قرمز بودن فرم ج و مشابهت اسمی بود ، با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد ، این کنترل به استان‌ها تفویض شد . هم‌اکنون ، وزارت راه و شهرسازی ، اطلاعات ثبت‌نام‌شدگان طرح اقدام ملی مسکن را در اختیار استان‌ها قرار داده تا در خصوص پالایش و بررسی‌ها ، استان‌ها خود راسا کنترل کنند و چنانچه اشتباهی انجام شده ، اصلاح کنند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد : در مرحله دوم طرح که حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در آن ثبت‌نام کردند بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی tem.mrud.ir  و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام کردند . آنهایی که از طریق سامانه اینترنتی ، ثبت نام کردند ، اطلاعاتشان کامل روی سامانه ثبت شده و مراحل پالایش اطلاعات آنها در حال انجام است که نتایج پالایش این عده تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود .

    محمودزاده گفت : آن تعدادی از متقاضیانی که از طریق پیامک ثبت‌نام کرده‌اند اگر تا پایان ماه شرایط مراجعه حضوری مهیا شود باید نسبت به تکمیل مدارک و اطلاعات خود اقدام کنند . به نظر می‌رسد بسیاری از شهرها از نظر بهداشتی به‌عنوان شهرهای سفید اعلام شوند که در آن شهرها مشکلی از نظر مراجعه و تکمیل مدارک وجود ندارد که به زودی به متقاضیان برای مراجعه اعلام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران