در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات احداث مسکن فرهنگیان برای ۶ استان در نهاد ریاست‌جمهوری

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان جزئیات احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان را تشریح و با اعلام آغاز احداث ۱۴۵۰۰ واحد در ۶ استان به شکل ویدئو کنفرانس ، بر همکاری متقاضیان برای تامین آورده ، تاکید کرد .

محمود محمودزاده در خصوص جزئیات کلنگ‌زنی برخی از واحدهای مسکونی مورد تفاهم وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان به ارایه توضیح پرداخت و از آغاز کلنگ‌زنی برخی از پروژه‌ها به تعداد ۱۴۵۰۰ واحد ، طی فردا ۱۵ اردیبهشت با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ، خبر داد . طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد طی زمان دو ساله به امضا رسید ، ۳۰۹ هزار نفر ثبت نام کردند که با پالایش هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شد، حدود ۷۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده , ۱۴۵ هزار نفر فاقد شرایط مقرر در آیین نامه قانون بوده و حذف شدند .

رسیدگی به اعتراضات ثبت‌نامی ۲۷ هزار نفر از فرهنگیان

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : از تعداد کل ثبت نام کنندگان این طرح، ۲۷ هزار نفر به حذف خود اعتراض داشتند که اعتراضات این دسته نیز در دست بررسی قرار دارد . هم اکنون از این تعداد ۸۷ هزار نفر اطلاعات ثبت نامی ناقصی داشتند که برای رفع نواقص به استان ها عودت داده شده تا این متقاضیان مستندات خود را تکمیل کنند و مراحل پالایش برای آنها نیز انجام شود . در این پروژه نیازسنجی فرهنگیان بر اساس شهر و استان های مختلف انجام و هم اکنون برنامه کشوری این طرح برای احداث ۱۷۰ هزار واحد، مشخص شده است .

به گفته وی تاکنون امکان تامین زمین در فاز اول برای ۱۴۵۰۰ واحد در ۶ استان فراهم شده و فردا عملیات کلنگ زنی و اجرایی این واحدها با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای راه وشهرسازی و آموزش و پرورش آغاز خواهد شد . به مرور در شهرها و استان های دیگر  نیز این اتفاق خواهد افتاد تا تولید مسکن فرهنگیان به سقف ۱۷۰ هزار واحد که موضوع تفاهم نامه است ، برسد .

مسکن فرهنگیان در ۱۱ استان اجرایی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه، کلنگ زنی ها به شکل ویدئوکنفرانسی و در ۶ استانِ تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود ، توضیح داد : در مجموع در ۱۱ استانِ تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی ، اصفهان ، سمنان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و زنجان، طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان انجام می‌شود .

محمودزاده تصریح کرد: در مراحل مختلف و در زمانبندی‌های متفاوت با تامین منابع ملکی بیشتر از سوی وزارت آموزش و پرورش و همکاری همکاران وزارت راه و شهرسازی در استان‌های مختلف، سقف موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه که شامل احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان و بازنشستگان این حوزه است ، اجرایی ، عملیاتی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی در خصوص برنامه زمانبندی کلنگ‌زنی‌های مسکن فرهنگیان ، گفت : برنامه زمانبندی ساخت این تعداد واحد مسکونی تفاهم شده دو ساله است . اما از آنجاییکه انجام نهایی آن در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و نهاد مجری وزارت آموزش و پرورش است و وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه بر عملکرد و کیفیت و برنامه زمانبندی دارد ، تعیین زمان قطعی از سوی وزارت آموزش و پرورش است .

تامین مالی ، شرط احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان در مدت زمان ۲ سال

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد : یکی از مواردی که در برنامه زمانبندی تحویل پروژه‌ها باید ملاک‌عمل قرار بگیرد ، آوردن به موقع سهم مالی توسط متقاضیان است که اگر این اتفاق نیفتد، می‌تواند منجر به طولانی شدن زمان تحویل واحدهای مسکونی شود . در خواست ما از متقاضیانی که واجدشرایط شناخته می‌شود این است که به موقع آورده‌های مالی خود را تامین کنند تا کل متقاضیان پروژه را دچار مشکل زمان نکنند . بر اساس چهار شرطی که در آیین‌نامه قانون ساماندهی وجود دارد، پالایش فرهنگیان انجام شده است که  در این مرحله ۷۵ هزار نفر در سطح کشور واجد شرایط شناخته شدند .

آورده اولیه متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان

وی آورده اولیه متقاضیان فرهنگی را مانند دیگر پروژه های طرح اقدام ملی مسکن ، بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برشمرد که در زمانبندی مقرر باید از سوی متقاضیان پرداخت شود . متقاضیان واجد شرایط پس از ثبت‌نام و معرفی شدن به پروژه ، بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان که به آنها اعلام قطعی می‌شود واریز اولیه به بانک خواهند داشت . پس از آن ، حساب مسدودی به نام هریک از متقاضیان باز خواهد شد و تسهیلات بانکی مقرر، از سوی بانک به همان حساب واریز خواهد شد و بر اساس برنامه زمانبندی که بین سازنده و متقاضی به امضا می‌رسد در مقاطع مشخص شده ، سهم آورده متقاضی به حساب واریز خواهد شد تا سازنده بتواند به تعهدات خود برای احداث در زمانبندی از پیش تعیین شده ، عمل کند .

معاون مسکن و ساختمان با یادآوری این مطلب که قیمت تمام شده ، ملاک نهایی تعیین قیمت های واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن است ، یادآور شد : حدود قیمتی بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است . اما در عین حال قیمت تمام شده ، ملاک تعیین نهایی قیمت هر واحد مسکونی است . از آنجاییکه پیش بینی تلاطم در بازار مسکن ممکن دور از انتظار نیست ، از ابتدای طرح نیز اعلام کردیم که قیمت نهایی واحدهای مسکونی بر اساس قیمت تمام شده ساخت مسکن ، اعلام میشود . تمامی تدابیر وزارت راه و شهرسازی بر کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن است .

۳ راهکار وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن ملی

وی راهکارها و تدابیر اندیشیده شده برای کاهش قیمت های مسکونی طرح اقدام ملی را همکاری وزارت کشور ، سازمان نظام مهندسی در ارایه تخفیفات عوارض پروانه و خدمات مهندسی عنوان کرد و گفت : تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور امضا شد که در پروژه‌های طرح اقدام ملی حداقل ۵۰ درصد تخفیف عوارض پروانه ساخت را لحاظ خواهند کرد .

محمودزاده ادامه داد : همچنین ، با سازمان نظام مهندسی ساختمان تفاهم‌نامه‌ای در راستای وظیفه اجتماعی سازمان به امضا رسیده و آن سازمان در ارایه خدمات مهندسی ساختمان در این طرح، تخفیف ۵۰ درصدی و بیشتر را اعمال خواهد کرد . همچنین ، در حوزه تامین مصالح ساختمانی نیز تدابیری اندیشیده شده تا مصالح ساختمانی با حداقل قیمت و به شکل اقساطی در اختیار پروژه ها قرار گیرد که مجموعه این تدابیر در کاهش قیمت تمام شده تاثیر جدی دارد .

وی در عین حال اعلام کرد : در خصوص ۱۴۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان که فردا کلنگ زنی می شود ، این آمادگی وجود دارد که در کمتر از ۱۰ روز اعضا به بانک ها معرفی شده و حساب بانکی برای این دسته از متقاضیان بازگشایی شود .




مطالب مرتبط

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

|

نظرات کاربران