در حال بارگذاری ...
  • ۷ هزار واحد مسکونی سهم شهرهای جدید در فاز اول مسکن فرهنگیان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن جزییات فاز اول احداث مسکن فرهنگیان ، موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش را تشریح کرد .

    پروانه اصلانی ضمن اعلام این مطلب که امروز ۱۵ اردیبهشت ، با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ، ١٤٥٦٤ واحد مسکن فرهنگیان موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه، کلنگ زنى مى شود ، جزییات تعداد و نام شهرهایى که اراضى آنها تامین شده را اعلام کرد . موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان در ۱۱ استان برنامه ریزی شده است که این واحدها با بررسی و تامین زمین موردنیاز به تناوب و در زمان های مختلف کلنگ زنی خواهند شد .

    اصلانی برنامه ویدئوکنفرانسی کلنگ زنی واحدهای مسکونی امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۹ را با جزییات شهرها و استان های موردنظر بدین شرح توضیح داد : در استان تهران ، شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد ، در استان فارس برای شهرهای قیر ، پاسارگاد و شهر جدید صدرا در مجموع ۱۱۲۰ واحد و در استان خوزستان برای شهرهای دزفول ، خرمشهر ، شوشتر ، بهبهان ، رامشیر ، شهر جدید شیرین شهر و شهر جدید رامین در مجموع ۱۸۴۰ واحد کلنگ زنی می شود .

    به گفته وی ، در استان آذربایجان شرقی برای شهر جدید سهند ۱۰۰۰ واحد ، در استان اصفهان برای شهر جدید فولادشهر ۳۰۰۰ واحد و در استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرهای یاسوج ، دهدشت ، گچساران و باشت از محل اراضی آموزش و پرورش در مجموع ۷۲۱ واحد آغاز عملیات اجرایی خواهند داشت .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

    |

    نظرات کاربران