در حال بارگذاری ...
  • طرح اقدام ملی مسکن راهکاری برای احقاق حقوق مردم

    اصلا قابل قبول نیست که بعد از ۱۰ سال که زمین در طی سال‌های گذشته و در زمان پروژه‌های مسکن مهر تحویل تعاونی‌ها شد ، آن‌ها از این فرصت استفاده نکرده و امروز دوباره حرف‌های گذشته را مطرح می‌کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در دیدار با فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به فرصت سوزی‌های صورت گرفته بابت مسکن مهر در بعضی از تعاونی‌ها ، ظرفیت اقدام ملی را یک راهکار جدید برای احقاق حق مردم دانست .

    خلیل محبت خواه در نشستی دو ساعته با فرماندار و نماینده مجلس شهرستان دماوند با اشاره به فرصت سوزی‌های صورت گرفته بابت مسکن مهر در بعضی از تعاونی‌ها و مورد نکوهش قرار دادن آن ، ظرفیت اقدام ملی را یک راهکار جدید برای احقاق حق مردم دانست . اصلا قابل قبول نیست که بعد از ۱۰ سال که زمین در طی سال‌های گذشته و در زمان پروژه‌های مسکن مهر تحویل تعاونی‌ها شد ، آن‌ها از این فرصت استفاده نکرده و امروز دوباره حرف‌های گذشته را مطرح می‌کنند .

    در ادامه این نشست محبت خواه اظهار داشت: مردم چگونه بعد از ۱۰ سال دوباره می‌توانند به این دست تعاونی‌ها اعتماد کنند و لذا تعاونی‌ها باید طبق جدول و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دماوند متقاضیان باقی مانده را بر اساس زمان و میزان مبالغ واریزی معرفی کنند . در این خصوص اداره کل سعی می کند تا افراد واجد شرایط استفاده از مسکن در طرح اقدام ملی تولید مسکن را پالایش کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اهمیت شفاف سازی عملکرد تعاونی ها خواستار حل مشکلات قانونی شد و گفت با متخلفات برخورد قانونى خواهد شد.

    وى در پایان تاکید کرد : سعی داریم با هماهنگی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به حل و فصل مشکلات متقاضیانی بپردازیم که تاکنون از خدمات دولتی استفاده نکردند و جزو  تعاونی‌های مساکن مهر باقی مانده این شهرستان هستند .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    نظرات کاربران