در حال بارگذاری ...
  • ارائه ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن فرهنگیان توسط بانک ملی

    بیش از ۳۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در سطح کشور برای مسکن ملی فرهنگیان ثبت نام کردند که صلاحیت ۷۵ هزار نفر از آنها احراز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر آموزش و پرورش در مراسم کلنگ زنی بخشی از واحدهای مسکونی فرهنگیان گفت : امید است تا در یکسال و نیم آینده ، موضوع تفاهم با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن فرهنگیان به ثمر بنشیند .

    محسن حاجی در حاشیه مراسم کلنگ زنی بیش از ۱۴۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان ، موضوع تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن با وزارت راه و شهرسازی ، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : تامین منزلت و معیشت فرهنگیان یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است و تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای همین سیاست به امضا رسید و بتدریج در حال اجرایی شدن است .

    وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : وزارت آموزش و پرورش در راستای خانه دار شدن فرهنگیان فاقد مسکن و اجاره نشین تلاش دارد تا در مناطقی که زمین در اختیار دارد ، زمین را برای اجرای این طرح اختصاص دهد . وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ مترمربع اراضی وزارتخانه را در استان های مختلف شناسایی و مستندات آنها را برای بررسی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است .

    وی تخصیص اراضی از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی را برای احداث مسکن فرهنگیان ، کوششی از سوی دولت برای کاهش قیمت تمام شده مسکن فرهنگیان برشمرد و توضیح داد : بیش از ۳۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در سطح کشور برای مسکن ملی فرهنگیان ثبت نام کردند که صلاحیت ۷۵ هزار نفر از آنها احراز شده است .

    وزیر آموزش و پرورش گفت : از آنجایی که منابع موردنیاز اجرای مسکن ملی فرهنگیان از طریق وام مسکن و همچنین تفاهمی که وزارت آموزش و پرورش با بانک ملی داشته تامین شده و با توجه به اینکه از سوی آن بانک ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار وزارتخانه آموزش و پرورش قرار گرفته ، امیدواریم بتوانیم به سرعت برای فرهنگیان واجدشرایط و متقاضی مسکن ، تامین مسکن کنیم .

    حاجی میرزایی اظهار امیدواری کرد تا در یکسال و نیم آینده ، موضوع تفاهم با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن فرهنگیان به ثمر بنشیند .




    مطالب مرتبط

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران