در حال بارگذاری ...
  • بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌های مسکن برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر

    در سال ۹۸ مقرر شده بود که تمامی واحدهای بدون مشکلات حقوقی و دارای بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی مسکن مهر به اتمام برسد که مشکلات پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا اتمام این پروژه‌ها را با مشکل روبرو کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی بر تسریع عملیات اجرایی طرح‌های دولت در زمینه مسکن در تمامی استان‌های کشور تاکید کرد و گفت : از ظرفیت تعاونی‌های مسکن استان‌ها برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ، استفاده می‌شود .

    علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست پیگیری اقدامات ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص اتمام پروژه‌های مسکن مهر و اجرای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین بررسی اقدامات استان‌ها در خصوص برنامه اجرایی ، گفت : تسریع اقدامات مهمترین اولویت ما در اجرای طرح‌های دولت در زمینه مسکن است . علاوه بر بحث سرعت کار در اجرا باید تجربیات گذشته در اجرای طرح‌های مشابه را ملاک‌عمل قرار داده و مسیرهای ناموفقی که قبلا پیموده‌ایم را دوباره امتحان نکنیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در استان‌ها برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ، توضیح داد : باید به دقت تعاونی‌های مسکن هر استان شناسایی شوند و آنها که در عین دقت و کیفیت از سرعت کار بالاتری برخوردارند جهت همکاری با اداره کل استان انتخاب شوند .

    وی به مدیران استان توصیه کرد : برای شروع عملیات اجرایی منتظر حضور مدیران ارشد دولت نباشند و عملیات اجرایی طرح‌ها را با حداکثر سرعت و بدون تلف کردن حتی یک روز آغاز کنند .

    نبیان خواستار همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان ها با نهادهای ذیربط مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌ خمینی (ره) ، اداره کل تعاون و بانک مسکن هر استان شد و خاطرنشان کرد : همکاری بخش‌های مختلف دولت می‌تواند حل مشکلات مردم در این ماه مبارک و این روزهای سخت را به همراه داشته باشد .

    همچنین محمد مهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این نشست با اشاره به شیوع بیماری کرونا در اواخر سال ۹۸ برای اتمام طرح مسکن مهر گفت : در سال ۹۸ مقرر شده بود که تمامی واحدهای بدون مشکلات حقوقی و دارای بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی مسکن مهر به اتمام برسد که مشکلات پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا اتمام این پروژه‌ها را با مشکل روبرو کرد .

    بلوردی افزود : زمانبندی اتمام پروژه‌های مسکن مهر در استان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نیمه اول سال ۹۹ موکول شده است .

    گفتنی است جلسات پیگیری اقدامات ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در خصوص اتمام پروژه‌های مسکن مهر و اجرای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین بررسی اقدامات استان‌ها در خصوص برنامه اجرایی با زمان‌بندی مشخص برای حضور تمامی استانها به صورت ویدئو کنفرانسی در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیر ماه امسال شده‌ است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران