در حال بارگذاری ...

تولد دوباره شهر جدید شیرین‌شهر پس از تعریف طرح‌های گردشگری

با توجه به اینکه شهر مادر شیرین‌شهر یعنی اهواز ، نیازمند فضایی برای تنفس بود ما از چهار سال پیش اقدام به تعریف پروژه‌های باغ‌ویلا کردیم که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر از تولد دوباره این شهر جدید پس از تعریف طرح‌های گردشگری در این منطقه خبر داد .

رضا فرهادزاده با بیان اینکه ماموریت تعریف‌شده برای این شهر جدید ماموریت درستی بوده است ، گفت : مشکلاتی که در طرح‌های مسکن این شهر استان خوزستان در گذشته وجود داشت ، ناشی از بار سنگینی بود که در بدو امر بر دوش این شهر گذاشته شد .

او با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تلاش کرده‌ایم که شیرین‌‌شهر را از نو متولد کنیم ، افزود : این شهر جدید هم اکنون در مسیر درستی گام بر می‌دارد . از حدود ۲۴ کیلومتر خط حریم این شهر ۱۶ کیلومتر مربوط به رودخانه کارون است و بنابراین بهتر است این شهر در بخش‌های تفریحی - گردشگری و سپس فضاهای خدماتی و اشتغال تجهیز شود تا بتواند رشد کند .

او ادامه داد : با توجه به اینکه شهر مادر شیرین‌شهر یعنی اهواز ، نیازمند فضایی برای تنفس بود ما از چهار سال پیش اقدام به تعریف پروژه‌های باغ‌ویلا کردیم که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شد .

فرهادزاده با اشاره به اینکه شهرهای جدید به سه دسته ، ترازمند ، فرازمند و نیازمند تقسیم می‌شوند ، شیرین‌شهر را از جمله شهرهای جدید نیازمند خواند و بیان کرد : شهرهای نیازمند ، شهرهایی هستند که درآمدشان کمتر از هزینه‌هایشان است . اما با اقداماتی که انجام داده‌ایم شیرین‌شهر اکنون درآمدزایی خوبی دارد و استقبال مناسبی از طرح‌های آن شده است . پروژه‌های باغ‌ویلا به‌صورت کاملا اصولی و با درنظر گرفتن موارد مختلف ، نظیر فضا و طراحی شهری ، سلسله‌مراتب و درجه‌بندی عملکردی معابر ، طراحی و تعریف شده‌اند و این قطعات از سند تک‌برگ برخوردارند .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر ، محدوده این شهر جدید را بالغ‌بر هزار و هشت هکتار خواند و با اشاره به اینکه تاکنون ۵۸۰ هکتار از این اراضی ، تملک شده است ، گفت : در طرح تفصیلی شیرین‌شهر ۱۳ محله وجود دارد که در حال حاضر ، یکی از این محله‌ها به طرح‌های باغ‌ویلا اختصاص یافته است .

او با بیان اینکه بارگذاری طرح‌های باغ‌ویلا در محله ۷۲ هکتاری پرنیان انجام شده است، از آمادگی برای آماده‌سازی دو محله دیگر و اختصاص آنها به طرح‌های باغ‌ویلا خبر داد و افزود : در محله پرنیان ظرفیت بارگذاری ۴۰۰ قطعه باغ‌ویلا در متراژهای ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ متری وجود دارد که تاکنون ۲۰۰ قطعه به متقاضیان واگذار شده است .




مطالب مرتبط

         

|

نظرات کاربران