در حال بارگذاری ...

تاثیر کرونا بر بازار مسکن و افت ۸۷ درصدی معاملات پایتخت

بر اساس آخرین آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، در منطقه ۵ شهرداری تهران ۱۸۶ مبایعه به ثبت رسیده که بیشترین حجم معاملات پایتخت را همانند سال گذشته به خود اختصاص داد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وضعیت بازار معاملات مسکن پایتخت در فروردین امسال حاکی از تاثیر کرونا بر این بازار بوده به نحوی که بازار معاملات مسکن ، افت ۸۷ درصدی را نسبت به اسفند ۹۸ و کاهش ۶۳ درصدی را نسبت به فروردین ۹۸ نشان می‌دهد .

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تازه‌ترین آماری که ارایه کرده ، به بررسی وضعیت بازار مسکن در فروردین ماه ۹۹ پرداخته است .

بر اساس آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن ، تعداد معاملات انجام‌گرفته در فروردین امسال ۱۳۰۰ معامله بوده است که این رقم در مقایسه با اسفند ۹۸ که ۱۰ هزار و ۲۴۲ معامله بوده ، بیش از ۸۷ درصد کاهش و نسبت به فروردین سال گذشته حدود ۶۳ درصد کاهش معاملات را نشان می‌دهد. به رغم کاهش قابل‌توجه معاملات در ماه‌های پایانی سال ، قیمت‌ها سیر صعودی داشته‌اند . متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در فروردین امسال ۱۵ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان معامله شده که در سال گذشته که متوسط معاملات هرمترمربع واحد مسکونی ، ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان بوده است . معاملات یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی نسبت به اسفند ۹۸، ۰.۷ درصد کاهش و نسبت به فروردین ۹۸، بیش از ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد .

بر اساس آمار ارایه شده ، پروانه های ساختمانی صادر شده تعداد واحدهای مسکونی در سال ۹۸، به تعداد ۲۸۰۳ واحد بوده است .

همچنین بر اساس آخرین آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، در منطقه ۵ شهرداری تهران ۱۸۶ مبایعه به ثبت رسیده که بیشترین حجم معاملات پایتخت را همانند سال گذشته به خود اختصاص داد . کمترین معاملات انجام شده در مناطق ۱۶، ۱۹ و ۲۲ بوده که هرکدام با ۱۲ معامله ، کمترین میزان معاملات پایتخت را ماه فروردین امسال به ثبت رساندند .

در عین حال، منطقه یک شهرداری تهران با هرمترمربع ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و منطقه ۳ با هر مترمربع ۲۶ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان معامله شد که بیشترین مقدار قیمتی معاملات را به خود اختصاص دادند و مناطق ۱۸ شهرداری تهران با هرمترمربع ۷ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان ، منطقه ۱۲ با هرمترمربع ۷ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و منطقه ۱۷ با هرمترمربع ۷ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان کمترین میزان قیمتی را داشتند .




مطالب مرتبط

مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

|

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

|

با توجه به مصوبه شورای‌عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود .

|

نظرات کاربران