در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۵۱۹۸ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی

    با توجه به شرایط بخش مسکن و همچنین شرایط اقتصادی خانوارها دولت تدبیر و امید چهار برنامه را به منظور تأمین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان در دستور کار خود قرار داده که در خراسان‌جنوبی نیز پیگیری می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت : ظرفیت اولیه تأمین زمین جهت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی برای هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت به پنج هزار و ۱۹۸ واحد افزایش یافت .

    وحید داعی اظهار کرد : مسکن به عنوان یک نیاز اساسی ، گران‌ترین کالای ضروری اکثر خانوارها است و همچنین به عنوان یک کالای غیر منقول بادوام ، سرمایه‌گذاری در آن بزرگترین بخش دارایی اکثر خانواده‌های ایرانی به شمار می‌آید .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه علاوه بر خانوارها برای بنگاه‌های اقتصادی نیز مسکن جذابیت بالایی دارد ، بیان‌کرد : با توجه به شرایط بخش مسکن و همچنین شرایط اقتصادی خانوارها دولت تدبیر و امید چهار برنامه را به منظور تأمین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان در دستور کار خود قرار داده که در خراسان‌جنوبی نیز پیگیری می‌شود .

    چهار برنامه طراحی شده برای تأمین مسکن

    داعی ادامه‌ داد : نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری با رویکرد محله محوری و استفاده از توسعه‌گران و انبوه‌سازان و با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای و تأمین مسکن اقشار کم درآمد با رویکرد تنوع گرایی و استفاده از روش‌های مختلف تأمین مسکن از جمله این برنامه‌ها است . تأمین مسکن خانوارهای فاقد مسکن و خانه اولی‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز از دیگر برنامه‌های دولت در حوزه مسکن است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و برگزاری جشن اختتام مسکن مهر استان با حضور وزیر راه و شهرسازی در اردیبهشت ۱۳۹۸ بیان‌کرد : متعاقب برگزاری این برنامه در راستای طرح اقدام ملی تولید مسکن ، تهیه زمین مناسب برای این طرح به عنوان اولویت تعریف و بنابراین طرح‌های آماده‌سازی اراضی در سطح استان آغاز شد .

    خراسان‌جنوبی پیشتاز در امر طرح اقدام ملی تولید مسکن

    داعی افزود : بر اساس پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی مقام عالی دولت در استان ، خراسان جنوبی به عنوان یکی از پنج استان پیشتاز در امر خانه‌دار شدن مردم در طرح اقدام ملی ، در مرداد ماه سال ۹۸ با حضور ریاست محترم جمهور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس موضوع اختصاص و تأمین زمین مناسب برای احداث ۱۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی را در سطح استان آغاز شد . به همین منظور عملیات آماده‌سازی و یا تهیه طرح مربوط به ۴۷۷ هکتار زمین در شهرستان بیرجند، ۷۶ هکتار در شهرستان طبس، ۳۵ هکتار در شهرستان فردوس و ۱۰ هکتار در شهرستان سرایان آغاز گردید و البته در سایر شهرستان‌ها نیز تأمین زمین مورد نیاز صورت پذیرفته است .

    افزایش واحدهای طرح اقدام ملی تولید مسکن در خراسان‌جنوبی

    وی افزود : ظرفیت اولیه تأمین زمین برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت با پیگیری‌های استاندار خراسان‌جنوبی این ظرفیت به پنج هزارو ۱۹۸ واحد افزایش یافت .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : از آنجایی که زمین و مسکن به عنوان یک محرک اقتصادی در ایجاد توسعه جوامع مطرح است ، اجرای طرح اقدام ملی مسکن با گردش مالی بیش از ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی در حوزه مباحث مربوط به ساخت و ساز در استان می‌شود . با اجرای طرح اقدام ملی تأمین زمین ضمن افزایش شاخص تأمین مسکن استان شاهد بهره‌مندی اقشار متفاوت جامعه خواهیم بود به طوری که هم محرومین و دهک‌های یک و دو و سه جامعه و هم دهک‌های متوسط چهار و پنج و شش جامعه از مسکن مناسب برخوردار خواهند شد .




    مطالب مرتبط

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    نظرات کاربران