در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین روند بررسی اراضی معرفی شده وزارت آموزش و پرورش برای مسکن فرهنگیان

    فهرست و مشخصات واحدهای مسکونی مهر قابل واگذاری و سایر پروژه های در دست اقدام برای استفاده فرهنگیان نیز اعلام شد که بیشتر آن پروژه ها مورد استقبال قرار نگرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، آخرین روند بررسی اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش را برای مسکن فرهنگیان اعلام کرد .

    دوشنبه ۱۵ شهریورماه بخشی از تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان با حضور معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری کلید خورد . نیمه اردیبهشت امسال عملا کار احداث ۱۴۵۶۴ واحد مسکن فرهنگیان آغاز شد و قرار است طبق تفاهم نامه منعقده بین دو وزارتخانه ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال برای این قشر احداث شود .

    محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهار نظر در خصوص تامین اراضی توسط آن وزارتخانه برای اختصاص به مسکن فرهنگیان ، اعلام کرد که ۳ میلیون و ۳۰۰ مترمربع اراضی وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان جهت بررسی اراضی و تخصیص به تولید مسکن ملی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است .

    در همین رابطه پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته است : طبق ماده ۶ قانون ساماندهی ، احصا ، شناسایی و معرفی اراضی تحت مالکیت وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد . وزارت آموزش و پرورش ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۵۵۶ مترمربع عرصه در مناطق شهری و ۲۸۹ هزار و ۹۸۹ مترمربع عرصه در مناطق روستایی با کاربری غیرمسکونی در استان‌های همدان ، مازندران ، لرستان ، گیلان ، گلستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، کرمانشاه ، کردستان ، قم ، قزوین ، فارس ، سیستان و بلوچستان ، زنجان ، خراسان‌رضوی ، چهارمحال و بختیاری ، آذربایجان‌غربی معرفی کرده است تا توسط وزارت راه و شهرسازی تغییر کاربری یابد .

    اراضی آموزش و پرورش خارج از نوبت بررسی می شود

    وی افزود : در همین رابطه نیز به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد تا برای اراضی معرفی شده در استان‌ها تشکیل پرونده انجام شود و اراضی موردنظر خارج از نوبت تغییر کاربری یافته و یا توسط وزارت راه و شهرسازی به محدوده ها الحاق شود . در استان هایی که وزارت آموزش و پرورش تامین زمین نکرده است ، یعنی استان های آذربایجان شرقی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، ایلام ، بوشهر ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، سمنان ، تهران ، کرمان ، مرکزی ، هرمزگان و یزد ، برنامه ریزی برای تامین زمین با اولویت تامین زمین متقاضیان کلانشهرها در شهرهای جدید و دیگر شهرها در داخل محدوده شهری ادامه دارد .

    وی یادآور شد : فهرست و مشخصات واحدهای مسکونی مهر قابل واگذاری و سایر پروژه های در دست اقدام برای استفاده فرهنگیان نیز اعلام شد که بیشتر آن پروژه ها مورد استقبال قرار نگرفت .

    به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، وزارت آموزش و پرورش برای آیین افتتاح ۱۴۵۶۴ واحد مسکونی در پنج استان فارس ، زنجان ، همدان ، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد ، یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸۵ مترمربع دارای کاربری مسکونی معرفی کرد که از بین اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش تنها اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اراضی مسکونی را برای تولید مسکن ملی تایید کرد . مقرر شده تا ۷۲۱ واحد مسکونی از محل اراضی آموزش و پرورش در شهرهای یاسوج ، دهدشت ، گچساران و باشت احداث شود که کلنگ احداث آنها هفته گذشته به زمین زده شد .

    اصلانی ادامه داد : حدود ۹۸ درصد اراضی مسکونی معرفی شده توسط آموزش و پرورش ، دو قطعه زمین معرفی شده در شهرهای فیروزآباد استان فارس به مساحت ۱۴۵ هکتار است که طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی فارس در حریم واقع شده و فاقد کاربری و طرح تفکیکی لازم است . در عین حال ، کاربری ۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی بوده و چنانچه مجوزات لازم نیز برای این اراضی اخذ شود به شکل مسکن روستایی قابل بهره برداری است .




    مطالب مرتبط

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    نظرات کاربران