در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر ضرورت کوتاه‌شدن فرآیند تصویب طرح‌های جامع

    نکته مهم در خصوص تهیه این طرح‌ها این است که باید حوائج و اقتضائات را با مسائل اجتماعی - اقتصادی تلفیق کنیم تا تحرک لازم برای توسعه اتفاق افتد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت کوتاه‌شدن فرآیند تصویب طرح‌های جامع گفت : تهیه این طرح‌ها باید مساله‌محور باشد .

    دومین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری ، روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی و اعضای این شورا برگزار شد .

    وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه باید تدابیری برای کوتاه‌شدن زمان و فرآیند تهیه طرح‌های جامع بیاندیشیم ، بر تهیه این طرح‌ها به‌صورت مساله‌محور تاکید کرد و گفت : باید با انجام اقدامات پیشرفته‌تر در سریع‌ترین زمان ممکن ، وضع موجود را به وضع مطلوب تبدیل کنیم . نکته مهم در خصوص تهیه این طرح‌ها این است که باید حوائج و اقتضائات را با مسائل اجتماعی - اقتصادی تلفیق کنیم تا تحرک لازم برای توسعه اتفاق افتد .

    اسلامی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تصویب دستورالعمل شهرک‌سازی در جلسه گذشته شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، عنوان کرد : با توافق اعضای شورا قرار شد ما در کشور انواع شهرک‌ها را توسعه دهیم تا این شهرک‌ها به‌عنوان موتور توسعه عمل کنند .

    او با بیان اینکه این شهرک‌ها می‌توانند در حوزه‌های نمایشگاهی ، خدمات کشاورزی ، خدمات صنفی ، فرهنگی ، سینمایی ، ورزشی ، دانش‌بنیانی و ... تعریف شوند ، ادامه داد : توسعه این شهرک‌ها می‌تواند به ساماندهی کسب و کارها و کاستن از برخی معضلات شهری بیانجامد .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در قانون شهرک‌سازی تلاش شده است که از شهرک‌های صرفا مسکونی عبور کنیم و فضا را برای ساخت و توسعه انواع شهرک‌ها فراهم کنیم ، گفت : تعریف و توسعه این شهرک‌ها به جذب سرمایه‌گذار نیز کمک خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

    |

    شهر جدید خلیج فارس در نقطه ای ژئو استراتژیک ، ژئو اکونومیک و ژئو پلتیک ، در دهانه ورودی دستیابی ایران به عمق آب‌های آزاد جهان قرار گرفته و محل تلاقی لجستیک ترین مد حمل و نقلی ایران با چهار مد دریایی ، هوایی ، زمینی و ریلی قرار دارد و با داشتن انواع فرصت های اقتصادی ‌ و طبیعی می ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    نظرات کاربران